Sv: Födda: 2007
Hallå?! Var är alla -07 or?!
Här går det iaf toppenbra. Köpte ny sadel förra helgen (så tittar ni påbilderna/filmerna kan ni bortse från sadeln
) som vi båda är nöjda med.
Red i onsdags och fokuserade mer på "dressyr", mycket skänkelvikningar och tempoväxlingar och
vad bra han gick! Jobbade med skänkelvikning i tölten och i slutet bara släppte allt, han fick med rumpan bra och trevlig form och bara tickade i väg i hyfsat snabb tölt (för att vara honom alltså!) klockrent en bra bit och allt bara stämde!
Allting gick bara kanon det passet, från formen i skritt till galoppfattningar från skritt.
Idag lastade vi och körde till kompisar 20 min bort för att rida en längre tur. Som tur är skor min kompis, då Köttbullen hade dragit av sig en framsko...
Red ut i regnet, jätteroligt och pojken blev helt kär i ett av stona (ibland märks det att han kastrerades förra året, när man har ett sto 2 dm framför näsan och en som nästan går i rumpan på en
) Han var iaf väldigt pigg och glad, men när vi ridit halva rundan (den steniga delen, kom precis ut på töltsträckorna) gasade vi en bit i galopp och Köttbullen trampade av sin andra framsko...
Så blev till att gå hem och få den påslagen...
Men han skötte sig iaf superbra, pigg och glad och fick mycket beröm för att han verkade så välutbildad (kan väl inte jag ta åt mig så mycket äran för, men jag har iaf betalat för det!
)
Så vi bestämde att göra om det nästa helg, och då försöka oss på HELA rundan...
Hur går det för er med era pållar?