Sv: Födda: 2007
Kommer en liten rapport från kursen i helgen! Fokuserade på framåtbjudningen (jag är inte riktigt van vid bekväma hästar och har låtit honom soffa till sig
) och sen jobbade vi med sidförande och försökte få kontroll över hans vänsterbog. MYCKET dålig idé enligt Köttbullen, men skam den som ger sig! Tränade även en del övergångar tölt-galopp. Var roligt och jag fick en hel del bra tips och saker att tänka på. Lördagen gick bra, andra passet gick han grymt bra och töltade som bara den
Söndagen ägnades åt bogdiskussioner, tyvärr hade jag bara fotograf andra passet på söndagen och då var han trött i tölten. Var en del travtakt, har bara film på tölten och får se om jag lägger in det.
Red ut idag och tänkte på det från kursen. Hade en väldigt pigg och glad häst, lite svårt md tölttakten då han var så pigg och ville trava iväg istället!
Klockrena galoppfattningar från tölt (höger galopp, svårare till vänster). Travade av honom i lite längre form, tog en halvhalt och satt till som förberedelse för avsaktning men han slog istället över i klockren tölt i arbetstempo med bibehållen steglängd!
(han har symaskins-varning, jobbar en del med att få lite steglängd i tölten) Helt underbar!
Här kommer iaf ett par bilder från helgen
Han ser mycket större ut så fort han börjar röra sig
Lite skrölt
Och angående tävling så satsar även vi på debut till senvåren/ tidig sommar!