Födda: 2007

Sv: Födda: 2007

Det är otroligt bra poäng för en 5 årig fyrgångare.
Man får ju inga poäng för passen så då blir totalpoängen rätt låg.

KL.
Kan ju lägga in bilder på min 07:a här också.
33211181.jpg

33211183.jpg

33211185.jpg

33211190.jpg

33211193.jpg

Ställde inga krav alls på honom den här dagen, bara att han skulle sköta sig och stanna på banan. Han var väldigt tittigt pga allt det nya så jag drev honom inget i nån gångart utan bara provade gångarterna, så jag vet att det ser energifattigt ut, men jag gjorde inget åt det heller så det är inte konstigt :)

Jag vet hur jag ska få till tölten på honom och han töltar! Om jag RIDER (här åkte jag bara med typ) så sätter han under sig hur fint som helst och bär sig som han ska. Ingen idé att säga nåt om tölten utifrån de här bilderna för här försöker jag ingenting med honom, och han går fint när jag klämmer åt honom lite :)

Och förresten har jag aldrig sagt att jag inte får till tölten ;) Bara att den sitter långt in och tar mer tid än för en häst som har lätt för tölten, har haft en sån åxå så jag vet hur det är.

Har haft flera unghästar så jag vet hur jag får till viljan framåt, men som sagt, det här bilderna går inte att säga nåt om, det är ögonblicksbilder och jag red honom inte, bara åkte med och testade gångarterna för och se hur han reagerade på det nya stället :)

Grattis! Med tanke på att det inte va nån pass med är det ju jättebra poäng :) satsar ni på omvisning eller är ni nöjda-nöjda?

Tack!

Det blir ju öppen visning med nu förhoppningsvis och kanske kommer hon upp lite. Sen vet jag inte riktigt om vi låter träna henne i vår eller om vi ev. visar om efter vi tagit hem. Vi får se :) Är sugen på att visa både henne, 03:an och 09:an i vår annars... men vet inte om jag som amatör kan pressa upp poängen som Jakkob som visade henne nu:p

Senast ändrad:

Nu är hon höjd och har
8,5 för trav, proportioner, huvud
8 för HMB, hovar, tölt, galopp, spirit, helhetsintryck

Duktiga tjej :laugh:

Grattis! Kul att du har 3 så fina tjejer.

Jag går också i visningstankar för min 08:a. Men där tänker jag inte visa själv :p Jag får se hur hon utvecklas :)

7,67 blev totalen. Men hörde från dem nu och de trodde att hon skulle kunna få över 8,0 totalt om hon visades igen i vår. Eller det var Jakob som trodde, som visade henne, nu hade han ju bara tränat henne knappt en vecka. Aja, vi får se:)

Fick ett par bilder från visningen med

mail

mail

Grattis!! Som sagt, inga dåliga poäng :)

Är också sugen på att visa min 09:a men vet inte om det blir nästa år och vet inte om det blir i Sverige eller Island.. Om det är nån som har bra tips på visare på Island får ni gärna PMa :)

+ Michis
Vilka fina flickor ni har :love::love: Man blir ju riktigt motiverad att träna när man ser era fina hästar :d

*kl*
Min lille pojke går det framåt med, har en rejäl kalaskula men nu börjar den krympa sakta men säkert. Tyvärr tyckte stallägaren att dom hade för lite man nu (jag tyckte det var lagom :devil: ) och bytte hage till en med mer gräs, så i morgon går väl inte gjorden runt... Igår kom vårat nya bett på posten, så idag red vi på bara bett (har annars ridit på nosgrimman sen han kom upp hit) och han var väldigt trevlig i munnen idag. Vi har fortfarande en den "bäbis-problem", man kan rida ut på två håll från gården- en till plattare vägar med mer fart och "dressyr-ridning" och en väg där det är skog direkt och MYCKET klättring och galopp i backe. Rider man åt det "platta" hållet blir det oftast diskussion när man ska ut från gården, pojken vill inte alls utan snurrar och har sig. Rider man åt "back"-hållet så går det inte att rida hem, då snurrar han längst bort på rundorna och är alldeles hopplös... :p
Tölten börjar verkligen lossna, töltar massor nu även om det inte går fort.
Ska försöka få taget lite bilder när jag har en kompis på besök nästa vecka! :bump:

Sitter i soffan efter en underbar ridtur på min fine pojke! :love:
Idag stämde verkligen allt! Vi har haft en del diskussioner om sidförande skänkel (med besök i diken osv... :p ) men idag bara lyssnade han direkt och flyttade sig fram och tillbaka över vägen. Börjar även ta galoppfattningar från skritt och börjar skilja på galoppskänklarna även ute i skogen.
Klättrade uppför halva slalombacken (vilket var jätteroligt idag- för längst upp stod en spännande typ och fotograferade fjärilar- MYCKET intressant enligt Köttbullen!) Sen kommer vi till dom mysigaste galoppvägarna där pojken visade hur mycket islandshäst han är. Satt av och rättade sadeln (NÅGONS mage knuffar fram den ibland i nerförsbackar... :eek: ), stod blickstilla även medan jag tog några kort från ryggen, kortade tyglarna och skänklade lite och hästen flög iväg i en underbar galopp :D Fullt ös!
Tölten blir bara bättre och bättre, idag började formen komma och när vi avslutade dagens pass jobbade han fint i tölt, skritt och trav :love:
Behöver jag säga att han fick många pussar?

33218414.jpg

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
470
Senast: Squie
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 570
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från...
2
Svar
28
· Visningar
944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat