Flyttfirmekutym

Sv: Flyttfirmekutym

Är de sena, söliga och gör sitt bästa för att maska - tji fika. Om de däremot är precis i läge när det är kaffetid, då brukar jag bjuda på en snabb kopp.
Nä, slöisar får inget kaffe. ;) Men de var så trevliga och lät så hurtiga över telefon att jag nästan fick lite dåligt samvete för att de måste bära alla mina grejer. ;)

(Det är ju verkligen mina grejer också ... Maken har väl max. fem lådor, resten är mitt.)

Det som förväntas av dig är att du, om du sköter packningen själv, har förpackat dina prylar väl i bra hanterbara lådor som klarar nedpackad vikt. Helst riktiga flyttlådor framför rangliga banankartonger etc
Grejat! OK, någon ranglig låda är det säkert men det mesta är rejäla "köpelådor". Noll bananlådor! Har aldrig använt bananlådor, har aldrig förstått grejen.

Om man önskar brukar de sköta både ned- och upp-packning (då i egna riktiga lådor). De skruvar isär, skruvar ihop, möblerar enligt önskemål och kan tom hänga upp tavlor och gardinstänger/gardiner (om inte uppsättningarna är för krångliga).
Nästa flytt tänkte jag leja ut packningen också.

Jag som är i flyttartagen blir ju nyfiken på vad det kostar normalt med flytthjälp.
"Vår" firma tar 800 i timmen och debiterar för minimum 3,5 h. Jag är en evig pessimist så jag har budgeterat 10000 kr. för flytt (man blir så glad om det blir pengar över då!) men mer realistiskt slutar det nog på ca. 3200 kr.

Tack för svar alla! Det blir svårt att servera något "här" men på det andra stället ska jag se till att det finns i alla fall några flaskor vatten, en kanna kaffe och något ätbart. :)
 
Sv: Flyttfirmekutym

Nä, slöisar får inget kaffe. ;) Men de var så trevliga och lät så hurtiga över telefon att jag nästan fick lite dåligt samvete för att de måste bära alla mina grejer. ;)

(Det är ju verkligen mina grejer också ... Maken har väl max. fem lådor, resten är mitt.)


Grejat! OK, någon ranglig låda är det säkert men det mesta är rejäla "köpelådor". Noll bananlådor! Har aldrig använt bananlådor, har aldrig förstått grejen.


Nästa flytt tänkte jag leja ut packningen också.


"Vår" firma tar 800 i timmen och debiterar för minimum 3,5 h. Jag är en evig pessimist så jag har budgeterat 10000 kr. för flytt (man blir så glad om det blir pengar över då!) men mer realistiskt slutar det nog på ca. 3200 kr.

Tack för svar alla! Det blir svårt att servera något "här" men på det andra stället ska jag se till att det finns i alla fall några flaskor vatten, en kanna kaffe och något ätbart. :)

Jag har använt mig av bananlådor och har kvar dem så jag kan stoppa ner hela mitt hem däri. Det funkade utmärkt för oss :) Minns vid en flytt (Jag och maken flyttade ihop år 2000 och flyttade sedan 4 gångar fram till 2003 :o), då fick vi in 14 bananlådor i vår volvo 245a på en och samma gång :D

Värst med att flytta tycker jag är att skruva ihop möbler igen. Jag HATAR sånt!!!!!! :banghead::banghead::banghead: Jag är urdålig på det också. Jag bär och släpar gärna en massa BARA jag slipper skruva ihop de jädrans möblerna igen! :o

Insåg för en tid sedan att jag inte har så mycket som ska flytta med mig sedan. Känns rätt skönt faktiskt.
 
Sv: Flyttfirmekutym

Det som förväntas av dig är att du, om du sköter packningen själv, har förpackat dina prylar väl i bra hanterbara lådor som klarar nedpackad vikt. Helst riktiga flyttlådor framför rangliga banankartonger etc
Banankartonger är väl inte rangliga. :confused:
 
Sv: Flyttfirmekutym

Älskar bananlådor till böcker och keramik, hur orkar man annars lyfta dem? Förra flytten hAde vi tillsammans över 100 bananlådor med bara böcker...
 
Sv: Flyttfirmekutym

Till böcker tycker jag att de små flyttlådorna är bäst! Det finns ju två storlekar på lådor på de flesta ställen nu för tiden. Jag köpte mängder av små lådor på Biltema när jag flyttade förra gången och de är fantastiska. Samma stabilitet och staplingsbarhet som de vanliga stora.
 

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 410
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 136
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 435
Träning Eftersom jag har allmänt tråkigt så tänkte jag se till att få igång en liten diskussion :devil: Lite nyfiken på hur ni skulle lösa...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 916
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp