Flyttar med hästen! Vad ska jag ta med?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare _A_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 153
A

_A_

Jag ska ev. flytta till hösten och tar då med mig hästen! :D Är det någon som har någon bra lista på allt som ska med? Glömsk som jag är så är chansen nog ganska stor annars att jag missar massa saker. :angel:

Hjälp!? :cry:

Sv: Flyttar med hästen! Vad ska jag ta med?

Allt som ska med?? Det som du äger och tillhör hästen och dig?
Eller hur menar du?

Typ som en "Att ta med till tävling" lista.
Allt från broddverktyg till flugtäcken och sårspray. Finns typ 1000 olika saker som ska med! Lätt att glömma småsakerna;)

Fast har du glömt typ sårspray så finns det ju alltid att köpa dit du flyttar också eller?:p
För varför skulle du missa att ta med saker? Du tar ju med det du äger, det du inte har behöver du ju ändå köpa. Det man inte har saknar man ju inte heller:p

Ta med det du äger, som hör till hästen. När dina utrymmen i stall och sadelkammare är tomma, är allt packat ;)

Men allra viktigast imo, är ju sadel - träns m bett och tyglar - hästen :angel:

Ta med det du äger, som hör till hästen. När dina utrymmen i stall och sadelkammare är tomma, är allt packat ;)

Men allra viktigast imo, är ju sadel - träns m bett och tyglar - hästen :angel:

Precis, exakt det jag försöker säga!

Jag gissar att TS har häst hemma med familjen och ska nu flytta hemifrån och ha hästen inackorderad istället.

TS - gör en lista själv med allt du använder dagligen och skriv listan för varje årstid. Sen packar du efter den!

När jag har bytt stall med mina hästar så har jag tagit med allt jag äger som tillhör mig.

om man har hästen i eget stall hos föräldrarna eller liknande och glömmer man ngt, så är det alltid bara att åka tillbaka och hämta det man glömt.

jag har hästarna hos föräldrarna och 99% av allt är inköpt av mig, men jag kommer inte ta med mig allt om jag flyttar utan bara det jag använder till denna hästen. saker som jag inte använder så ofta längre, tex som gamla benskydd, schabrak och träns lämnar jag kvar så att de andra hästarna har ngt kvar i utrustnings väg. stall apotek och saker man har flera av lämnas också hemma.

men gör en lista på vad du använder varje vecka olika årstider och ta med det. lämna kvar det du inte behöver.

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
550
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 832
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 983

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka