E
Egonson
Vi pratar om att flytta våra två hästar till ett stall som ligger mkt närmre vårt hus, bara en km cykelväg jämfört mot nuvarande en mil bilväg
Har lite funderingar runt detta ang hur hästarna tar det med en flytt.
Är det mycket jobbigt för en häst att flytta till nytt stall, nya kompisar, ev nya rutiner? Jag tänker självklart ta det lugnt och låta dem "bo in sig" någon vecka först, men undrar ändå.
Kan en häst sörja sina vänner? Tänker spec på stoet. Hon har gått med samma bägge ston i fem år nu och är väldigt mån om sina vänner. Hur kan hon tänkas reagera på flytten?
Det är så i det nya stallet, att de inhyrda hästarna och ägarens egna står i olika stall (de går dock i samma hage om dagarna).
Hur reagerar hästar på att skiljas från flocken över natten?
Vi har två hästar som då får stå i ett eget litet stall,
medan de fyra övriga står för sig.
Lite udda frågor kanske, men det är hemskt viktigt för mig att mina hästar mår bra även psykiskt.
Har lite funderingar runt detta ang hur hästarna tar det med en flytt.
Är det mycket jobbigt för en häst att flytta till nytt stall, nya kompisar, ev nya rutiner? Jag tänker självklart ta det lugnt och låta dem "bo in sig" någon vecka först, men undrar ändå.
Kan en häst sörja sina vänner? Tänker spec på stoet. Hon har gått med samma bägge ston i fem år nu och är väldigt mån om sina vänner. Hur kan hon tänkas reagera på flytten?
Det är så i det nya stallet, att de inhyrda hästarna och ägarens egna står i olika stall (de går dock i samma hage om dagarna).
Hur reagerar hästar på att skiljas från flocken över natten?
Vi har två hästar som då får stå i ett eget litet stall,
medan de fyra övriga står för sig.
Lite udda frågor kanske, men det är hemskt viktigt för mig att mina hästar mår bra även psykiskt.