Flyinge hingstvisning 17 mars

Sv: Flyinge hingstvisning 17 mars

Haha, ja :laugh:
Jag hade ganska höga förväntningar på honom innan och var fortfarande lite bländad av S. Rafael som var inne innan.. så det kanske tog en del glans av honom, för min del.
Men jag kan inte låta bli att störa mig på hans platta kors och jag förväntade mig ännu mer mekanik i honom.
Men visst han har ju bevisat att han lämnar bra... vad sa de, 70 godkända avkommor? :laugh:

Dagens wow var Skovens Rafael, vilken häst!
Jag gillade också Bordeaux och Shooting Star.
De Noir var inte riktigt vad jag hade hoppats på.
Och dagens besvikelse var Sir Donnerhall... Inte ens flashiga strålkastarljus gjorde honom roligare.

Håller med dig i allt utom sir donnerhall. Tycker han är fantastiskt vacker!

Men de Noir hade jag verkligen hoppats på. Han hade ju riktigt trista gångarter och kändes låst i bogarna på något sätt. Stort klunsigt huvud hade han också. Nej, han föll nog bort.

Men de där med sandro hit blodet i sig var ju vackra allihop, men alla kändes samtidigt som väldigt känsliga...

Av hopphästarna imponerade Toulouse och diarado. Gillade dem bägge trots att jag bara var där för dressyrhingstarna :)

*kl*

Första gången jag var på hingstvisning och så blev andra hästen (den där med lättelångt namn AT) min absoluta favorit! Gillade en liten svart, pigg hopphäst oxå. Namnen håller jag inte alls ordning på.

Jag gillar dock inte när de hoppar så högt :eek: Fy vad Balohästen hoppade i trav :eek:

LOVE Skovelns Rafael!! Gillade oxå Bordeaux, Shooting Star, Tailormade Attention och De Niro!!! Tyckte faktiskt att Balou var riktigt fin fastän han är hopphingst och blev jätteimpad av 3 års hingsten som fixade applåder och hög musik alldeles lysande....

*kl*

Av hopphingstarna så gillade jag Diorado och Cabachon bäst, fast det går ändå inte att välja någon för de unga var väldigt fina. Eller all var fina ;)

Tänk att man kan se likheter i far och son, Reine och Shooting Star har precis samma huvudform som jag bara gillar!!! Men den hingst som klev rakt in i hjärtat var ju Rafael, vilken hingst... Tur att stoet fölar alldeles för sent för att man ska kunna betäcka om.. :) för annars hade det nog blivit en liten till...

Shooting Star - snark! Inget utmärkande någonstans.

Tailormade A - nej.

Bordeaux - riktigt snygg! Härlig mekanik och gav en wow-känsla.

Skovens Rafael - JA!!! Herregud, tom JAG blev helt tagen av den där hingsten. Jag hittade inte ett fel

Surprice-nej det var ingen surprice, bara tråkigt.

Metall - mycket fin men alldeles för lite visad.

Sir Donnerhall - härlig mekanik! Såg himla ädel och lätt ut!

De Noir (tror jag?) - samma som ovanstående. Dock såg jag inte den hela tiden(den visades sist).

Cross my heart - såg verkligen ut som en Hearbeat-avkomma. Maffig. Snygg.

Tolouse - fin! Fin teknik,men ingen utstrålning. Verkade ridbar.

Castino - lite tråkig, fick inte se honom så mycket. Verkar ha mycket kapacitet.

Last Mans Hope - nej. Var väldigt loj. Ingen känsla alls.

Balou Du Roet - riktigt snygg häst och hoppade som bara den! Jag blev impad, har inte sett honom live innan, och på bilder har han sett tråkig ut. Men som han hoppa!

Crelido - snygg häst med väldig kapacitet. Blev överraskad över att han var så fin! Gjorde lite piruetter osv.

Diarado - JA! Med stora bokstäver. Den ska jag lägga på mitt sto nästa år. Alldeles säkert! Herregud vad han hoppa! Förstår att tyskarna använder honom för fullt. Vilken teknik. Verkade ha bra ridbarhet.

Cabachon - lite "långsammare" än Diarado men han imponerade på mig. Hoppade fint, stor.

Har säkert glömt ngn.....

Har filmer och bilder, ska bara ladda upp det först.

Skovens Rafael :love: dagens favorit, nästan så att man funderar på att ta föl i år också... Hälsade på i stallet också och han verkade ha supertemperament också!

Bordeaux och Shooting Star var de andra dressyrhingstarna jag gillade bäst, galoppen på Sir Donnerhall gillade jag men som någon sagt inte så mkt mekanik i traven som man hade väntat sig.

Av hopphingstarna imponerade Diarado mest, sedan Cabachon och Balou du Rouet.

De som intresserar mig mest är Balou du Rouet och Castino, det ska bli intressant att se dessa som kan vara tänkbara kandidater till mina ston.

Så kom de in tillsammans och båda två levde upp till de förväntningar jag hade, Castino cool som en filbunke och hoppade väldigt bra för sin ålder, BdR med en hel del nerv och nog inte helt lättstyrd, men som han hoppar med ögon i hovarna. Sedan gillade jag såklart Diarado, även Cabachon och Toulouse var också riktigt fina. Nu behöver man bara fler ston...

Av dressyrarna imponerade Bordeaux, och även Tailormade Attention var riktigt fin tyckte jag.

Vi pratade lite med Heimdahl efteråt och frågade om man kunde vara säker på att få sperma från Diarado. Han sa att nu var ju Sverige uppflyttat till en högre prio - efter Tyskland - men man kunde ju förstås aldrig lova det under högsäsongen. Är jättesugen på honom men det är mycket pengar med
1 900 Euro i språngavgift.

A

Skovens R - otrolig fin, otroligt att så många ändå är intresserad av honom med tanke på att både hans far och morfar är kasserad i Sverige....dax att se över reglerna??!
Shooting Star i klass med sin far!

Någon som vet om det tillkommer moms för de priser som står i Danska Kronor el Euro?? Försöker räkna på vad det skulle gå på o välja någon av favoriterna idag.... Vilka av dressyrhingstarna kommer att stå på Flyinge (om någon??)....

Någon som vet om det tillkommer moms för de priser som står i Danska Kronor el Euro?? Försöker räkna på vad det skulle gå på o välja någon av favoriterna idag.... Vilka av dressyrhingstarna kommer att stå på Flyinge (om någon??)....

Det tillkommer svensk moms på 25%, men den får man ju tillbaka om man har verksamhet.

Shooting star ska stå på flyinge :). Vilket möderne han har btw:love:

De hingstar som gjorde absolut störst intryck var Bordeaux och Skovens Rafael!:love:
Diorado och en liten brun på C Castino eller liknande var otroligt fina. Cabachon likaså.
Sen var det väldigt roligt att få se Balou och Sir Donnerhall.

På tullstorp så Ampere som visades riden. Dagens charmör big time var JdJ som var en av få som stod med huvudet ute och verkligen lät sig överösas av gos från en hel hoper med olika människor. Han var lite ängslig i ridhuset men vilket drömprins i stalllet. En sån som man vill stoppa i fickan o ta med sig hem:D
Ska bli väldigt spännande att följa honom!

Inte plockig eller noppig. Ampere var också mkt intresserad av vad som hände i stallgången.

Var intresserad av Don de Jeu men tyckte att han var lite för spänd på visningen (visserligen bara 4år men de 2 andra 4åringarna hanterade visningen mycket bättre).
Men sen när man såg honom i stallet bland allt folk, huvudet ute HELA tiden o ögonen slutna, han njöt av uppmäksamheten!! Vilken päla! De flesta andra visade snarare rumpan mot publiken. AAmpere vilken snygging!!! LOVE!! Men för dyr :-(

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård

Omröstningar

Tillbaka