Nu var det ju inte DIG jag svarade.
Men visst, jag kan svara dig. Jag tycker att man kan jämföra katt och hund. Jag har haft många exemplar av vardera. Nu skrev jag katt eftersom det är dom jag flugit med en del, men det kunde lika gärna varit någon av mina hundar. Jag hade inte resonerat ett dugg annorlunda.
TS hundar har tydligen problem att hålla sig ett längre tag, därav att jag tog upp det så det spelar ingen roll att hundar generellt kan hålla sig längre än 5 timmar eftersom det i den här tråden gäller just TS hundar. Och du behöver inte förstå eftersom mitt svar inte var till dig.
Jo. Flyg kommer OFTA fram snabbare än vad deras tidtabell säger. Jag har flugit rätt mycket och det helt nyligen. Både till Gran Canaria, till/från USA och inrikes i USA, liksom inrikes i Sverige. Inte EN gång var själva flygtiden längre än vad som utlovats. Trots mycket dåligt väder. Så nej, man "håller inte tidtabellen". Det är inga bussar.
Jag har inte sagt att TS ska räkna med kortare flygtid. Jag skrev att OFTA går det fortare än utlovat. Det är en viss skillnad.