Tog in en valp från tjeckien i sept, och flög från prag till arlanda med den, hade med en väska som jag tycker skulle passa bra till valpen (använt den flera gånger på flyg innom sverige) men in checknings personalen godkände inte den, dom tyckte väskan var för liten för hunden, den kunde inte stå i den
Nu handlar det om en valp på ca 1,5 kg!
Som tur hade jag en bur som jag köpt för säkerhets skull på en utställning där, den var igentiligen för stor för att funka som handbagage med dom ville att jag skulle ta den i stället, lite bökigt tycker jag det blev, då den inte gick in under sätet ...
Skulle tro att det är nästan omöjligt att kunna ta in en 8 veckors RR i kabinen, jag skulle satsa på att boka plats i bagaget på en gång, för vikten på 8 kg är MED låda/väska och min vägde 5kg med låda på deras våg?? dom måste runda av högt!
Och vore jag dig skulle jag inte lita på att jordbruksverket är snabbare än dom 15 dagar dom sagt, för tänk om dom har hög arbetsbelastning eller många sjuka i personalen
Tänk sedan på att ansökan behandlas ej heller innan dom fått in blanketten från uppfödaren om att denna försäkrar att valpen inte varit på annan plats än i kenneln.
Jag skickade in mina papper 3 veckor innan jag måste ha dom och med postgång och kommpleteringar tog det nog 12 dagar i alla fall!
Men dom var mycket trevlig att ha och göra med där