Läser vad ni skriver, men förstår inte riktigt vad problemet med gatuhundarna är och varifrån oron kommer, erfarenhet eller rykte?
Jag reser jättemycket med min hundar till olika länder i Europa och i vissa av länderna kryllar det av gatuhundar. Vi har rest i många många år och aldrig haft problem. Både hundarna och jag tycker det är kul när dom kommer fram för att hälsa och leka. Nu är mina hundar väldigt sociala och lekfulla så parkerna besöks ofta och där kan man hitta både människor med sina egna hundar och gatuhundarna tillsammans. Det brukar vara mellan 20-30 hundar, allt ifrån showpudel, tjänstehund till en risig gatuhund. Har aldrig hört att det skulle vara ett problem förutom ett slagsmål hit och dit, men det är från hund till hund, inte var hunden kommer ifrån eller hur den bor.
Sen känner jag många människor överallt i Europa som ställer ut, tävlar eller reser vanligt med sina hundar i olika länder, inte heller där har jag hört något negativt.
Alla är vaccinerade och fit to go!
Har tyvärr inget att säga till om hur det är att flyga med hund, eftersom jag har flera stora hundar och därför reser vi med bil.
Men om jag hade en liten som får vara med i kabinen, då hade jag inte tvekat en sekund! Jag tycker det är jätte tråkigt att resa utan hundarna, eftersom det är roligare och tryggare när vi är tillsammans.