Flugmedel på föl??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Skuggfaxe12

Trådstartare
Kan man sätta de flugmedel som man har på stoet på fölet? Jag brukar använda Switch och en hemma blandning med vitlök, citronsyra, äppelcidervinäger och vatten. Kan jag använda detta på fölet om det blir hemskt mycket flugor på henne. Eller räcker det att sätta på mamman då fölet är nära henne mestadels?

:confused: :)

Jag hade inte tagit Switch på mitt föl. Det är ju så himlans starkt... Hemmablandningen dock kan ju knappast skada.

När du tar Switch på ditt sto så borde fölet få i sig små mängder via mjölken. Så jag hade inte switchat fölet utan räknat med att det får lite skydd av mamman.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
818
Senast: Freazer
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 629
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 485
Senast: Ajda
·
Avel Hur vanligt är det egentligen med lunginflammation pga regn och dåligt väder på föl? Vi får ju alltid höra att vi ska ta in vid dåligt...
Svar
12
· Visningar
3 505
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur