Flugfanskap

Min med väldigt mycket rosa i ansiktet smörjs med spf 50 och får flugmedel även i ansiktet (pannan, nosrygg och ganascher).
Sen har hon hööks flughuva med nät över mulen.
Och såklart smörja hon med aleovera och återfuktande creme på kvällen ^_^.

Hon är duktig på att ta av flughuvor men den från hööks har fått sitta kvar, min fux drog av de flesta flughuvor och fick skav av allt! Men denna har fått sitta kvar på alla och inte gett minsta lilla skav :).

Har bara Rambo huvorna med båge men dom verkar inte finnas kvar eller? Kanske pga vamoose medlet. Annars kanske flugpannband hjälper?

@Equilina smörjde med solskyddsfaktor 100 på min med rosa mule. Hjälpte men det är bäst om man kan smörja minst 2 gr per dag vilket kanske inte är så lätt om man jobbar borta under dagen..

De ska komma tillbaka, de med båge, men utan vamoose

Rambos huva med båge är det enda som funkar på min med, men jag fick modifiera den för att den skulle bli godkänd. Klippt bort öronen och tagit av nosflärpen. Då får den sitta kvar, allt annat jag har testat har varit av nästa gång jag kommit...

Liknande trådar

Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
273
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 097
Senast: MiniLi
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
901
Senast: Fiorano
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 240
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈