Flera aktiviteter?

icekat3

Trådstartare
Kan man ha mer än 1 aktivitet om dagen? T.ex. ett ridpass och sedan ha trickträning? Varierar det med hur länge och ofta man tränat hästen eller hur gammal den är?
Tack på förhand :)
/K

Ja, det kan man. Är man på ridläger brukar det vara två ridpass samma dag. Likaså som ridskolehästar oftast går fler än en lektion samma dag. Klart andra hästar också klarar det, kanske lite vila emellan. :)

Kanske inte med unghäst (som snabbt blir trött i hjärnan) eller en väldigt gammal häst (som blir trött i kroppen), men det hänger nog i stort på individen. Är det en frisk häst, tror jag inte det ska vara några problem.

Ja, det kan man. Är man på ridläger brukar det vara två ridpass samma dag. Likaså som ridskolehästar oftast går fler än en lektion samma dag. Klart andra hästar också klarar det, kanske lite vila emellan. :)

Kanske inte med unghäst (som snabbt blir trött i hjärnan) eller en väldigt gammal häst (som blir trött i kroppen), men det hänger nog i stort på individen. Är det en frisk häst, tror jag inte det ska vara några problem.
Tack så mycket, så jag är säker på det :)

Min fyraåring (numera fem) gick förra året tävling på morgonen och sedan dressyrlektion på kvällen och dagen efter. Inga problem men ingenting vi gjorde varje vecka.

Mitt russ skulle gladeligen gå två pass om dagen varje dag.

Liknande trådar

Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 380
Senast: Sesca
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 850
Senast: Miiikaela_
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
784
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
650
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30