Fler som har premis barn??:)

Sv: Fler som har premis barn??:)

Grattis till bebisen!!!

Min dotter (nu 4 år) är född i vecka 35+2 och sonen vecka 34+4. Båda två var 47 cm långa och vägde 2,6 kilo. De såg pyttepluttiga ut jämfört med de andra bebisarna på BB. Låg på vanlig avdelning. Första stannade jag 8 dagar med för att hon behövde sola och hon var för svag för att ammas så jag fick pumpa och mata med kopp. Lillebror fick åka hem efter 3 dagar.

Sedan växte bägge två snabbt till sig och blev stora och tjocka. Lillebror är 5,5 månad nu och väger hela 9 kilo!!! :eek: Han får inte plats i bärselen längre och han drar storlek 74 på kläder för han är lång också.

Men en sån skulle man ju kunna införskaffa sig:)

Kan man ha den under jackan när man t.ex mockar??
:)

Ja om du har en stor jacka...min jacka jag hade som höggravid gick runt henne i 4 veckor sedan var det stopp. Har ett bärskydd istället.
Man har ju ett brett band under magen men det är mjukt så det i sig är inget hinder men barnet är nästan mer i vägen än en gravidmage vad gäller att böja sig, klä på ett storasyskon på huk t ex...och hur tajt man än drar åt selen så känns det olustigt stå böjd framå/neråt. Men om du ska mocka vilket är mer rörelser i midjehöjd och åt sidorna så borde det gå finfint!! Även de bästa sjalar eller selar har ju de begränsningarna vad gäller vissa saker man kan göra.

Ja hoppas vi kan hålla den vid liv, hade vart kul att kunna ge varandra tips m.m.:)

Oj det var det en ganska stor kille du fick då:) Hur gammal är han nu då??

Hihi ja han var stor :) Nu är han nästan 3 månader (fyller den 5 december) och han borde väga runt 6 kg nu. sist vi var på bvc vägde han 5,5 kg. Och det var två veckor sedan ungefär. Ett riktigt matvrak :laugh:

Hur går det för din lilla då? det är så himla roligt att utbyta tankar kring prematurbarn, det är inte så många i närheten som har det. Kompisen fick en dotter i vecka 29 och hon klarade sig jättebra som tur var. men fick ju ligga på neo länge!

Grattis till bebisen!!!

Min dotter (nu 4 år) är född i vecka 35+2 och sonen vecka 34+4. Båda två var 47 cm långa och vägde 2,6 kilo. De såg pyttepluttiga ut jämfört med de andra bebisarna på BB. Låg på vanlig avdelning. Första stannade jag 8 dagar med för att hon behövde sola och hon var för svag för att ammas så jag fick pumpa och mata med kopp. Lillebror fick åka hem efter 3 dagar.

Sedan växte bägge två snabbt till sig och blev stora och tjocka. Lillebror är 5,5 månad nu och väger hela 9 kilo!!! :eek: Han får inte plats i bärselen längre och han drar storlek 74 på kläder för han är lång också.

åh vad lika dina var i storlek med min pojk :) alfons var 47 lång och vägde 2,7 kg och är född i vecka 34+1

Mina tjejer föddes i v. 34, det fanns nog helt enkelt inte plats nog därinne!:p
De vägde 2012 och 2044. Vi låg inne en månad på barn.
De mådde bra med behövde sova på värmedyna första dygnen och orkade inte suga speciellt bra så de sondmatades.

När jag tänker efter så tyckte jag att det var bra att vi fick ligga inne så pass länge, vi fick ett mkt gott stöd av personalen (även fast det var jobbigt att aldrig vara riktigt "privat). Vi fick också en välbehövlig vila (jag blev väldigt sjuk i något som heter PUPP).

Däremot har jag haft väldigt jobbigt med att det tog lång tid innan jag fick se dem förutom en snabb glimt vid förlossningen (akutsnitt efter att ha legat helt öppen 7 h). Jag längtade så hemskt och fick ändå inte tillgång.
Det är inte heller idealt att själv behöva pumpa igång sig, speciellt inte när man behöver ge mjölk för två.

Å andra sidan så släppte jag aldrig när jag väl fick tillgång, jag minns såväl lyckan när de slapp alla slangar och vi fick ha dem inne på rummet första natten. Vilken lycka!!!:love::love::love:

Halloj:)

Jo det går jätte bra, hon sover mest:D Jag har med henne i stallet hela dagarna och hon verkar trivas som fisken i vattenet:)

Dock tror jag att hon börjar få kolik:crazy: Hon sover knappt ngt på natten och bara gråter:cry:

Ska till bvc på tisdag så får prata med dom då.

Ja absolut, har inga i min närhet som fått prementur barn heller:/

Vilken historia:love:

Grattis till två tjejer:)

har inga i min närhet som fått prementur barn heller:/

jag har en kompis som fick prematurbarn för ca 2 år sedan. Men när jag var gravid fanns det knappt i min tänkevärld att även JAG skulle få ett tidigt barn :o så när vi pratade om bäbisar kom vi nästan aldrig in på prematur. Men när jag väl hamnade på sjukhus så var hon guld värd att prata med! Jag är verkligen glad att hon ställde upp så som hon gjorde, man kände sig lite tryggare då :laugh:

Min kusin och hans tjej fick även dom ett prematurbarn precis nyligen. Tjejen var förstföderska och hennes vatten gick redan i vecka 24 :eek:
Barnet låg i säte och hade bara vatten så det täckte rumpan :( När pojken föddes tog han några andetag och somnade sedan in :cry:

Så hemskt!!

Till alla: Hur är era barn i utveckling osv? min kusin har en pojke, född en månad efter alfons (i normal tid) och han hänger med mycket mer!!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 913
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
820
Senast: ryujaneiro
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 984
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈