Fler saker att lära...

Sv: Fler saker att lära...

Varför är du emot användning av godis?
Efter varje klick ska hunden få en godis. Annars rasar hela meningen med att klicka med hunden.
Jag vet med mig att utan godis kommer jag ingenstans med min hund. Jag måste lära henne att tycka att det är kul att kampa och leka.

en sak som min soya älskar är att stänga dörrar... genom att använda komandot: stäng och klicker=) det är verkligen jätte kul trick att visa upp oxå=)... lättast att träna in med klicker och musmatta!

njae, det är en fågelhund :D En andlockare. Men hund var i alla fall rätt, även om jag ibland tror att han är en gris :angel: :smirk:
Han är inte så svåraktiverad (än bör väl tilläggas), i lördags var vi på agilitytävling och satt på en filt och kollade på andra hundar, och sen sov han som en död resten av kvällen. Mycket att titta på!
Ja, jag kan förstå att bc kräver mycket huvudgympa, men jag såg några på agilitytävlingen, några som tränade freestyle"moves" på upphoppningsplanen, och OOOOO va fina dom var :love::love: Ser din ut som en bordercollie, eller har den mer drag av någon annan ras?

Såg att du var emot godisträning. Vill bara säga att om man ska lära min NÅGONTING så måste man nog dra fram en köttbulle, för det är i princip det enda som motiverar honom att försöka. Leksaker är så totalt ointressanta, han tittar på mej som om jag var störd när jag springer runt med en boll och försöker få igång honom.... :crazy:

Haha...kollade upp Kooiker och gud vad gulliga dem är :love:
Han är trefärgad efter pappan som är en renrasig bc. Han huvud och tunnheten (heter det så?) är som en border collie även pälsen kommer ungefär bli som en bc:s (ev. lite kortare) och böjen på svansen är samma, men han har världeeeeens längsta ben (alla kallar han långben) en övernormalt lång svans och en rätt lång kropp. Men ifrånsett den övernormala längden:confused: är han som en bc på alla sätt och vis!
Varför jag är emot godis har egentligen mest att göra med vilken hund då min gamling måste ha godis när vi tränar då leka inte är roligt medan Lucky blir galen av godis och slutar koncentrera sig på uppgiften utan bara studsar omkring och beter sig som en idiot (så nu använder jag det bara under aktivering).:bump:

Varför är du emot användning av godis?
Efter varje klick ska hunden få en godis. Annars rasar hela meningen med att klicka med hunden.
Jag vet med mig att utan godis kommer jag ingenstans med min hund. Jag måste lära henne att tycka att det är kul att kampa och leka.

Jag är inte emot godis, var har du fått det ifrån? :confused:

Var det en knapplån kanske? :idea:

Jag försöker med lydnadsettan jag. :p Haha. Så avancerade är vi.
Fot, ner till platsliggande när jag fortsätter gå, ligg, sitt stå - utfört intill och på håll. Lite såna saker. Jag visste inte ens att hunden var tvungen att lägga sig med framdelen först förr. :D Total amatör. Men det är bara för skojjs skull vi gör det.

Ngt som vi har mkt nytta av är skaka. När han är blöt tex ber vi honom att skaka av sig det ordentligt innan vi tar in honom. Väldigt praktiskt. :cool:

Han kan mest såna där praktiska saker. Som automatiskt lärs in. Att hålla sig i vissa positioner när jag rider, allt det där som är basic, och såklart tillit till oss och det vi ber om. Om vi säger att han ska hoppa upp på en enorm halmbal eller ner i sjön så gör han det, han försöker tills han lyckas. Han ska inte tveka när vi ber honom om ngt och det är jätteviktigt när man har hunden med i vardagen så mkt. Stå är ett jätteviktigt kommando också tkr jag, som man ofta glömmer.

Jag försöker med lydnadsettan jag. :p Haha. Så avancerade är vi.
Fot, ner till platsliggande när jag fortsätter gå, ligg, sitt stå - utfört intill och på håll. Lite såna saker. Jag visste inte ens att hunden var tvungen att lägga sig med framdelen först förr. :D Total amatör. Men det är bara för skojjs skull vi gör det.

Ngt som vi har mkt nytta av är skaka. När han är blöt tex ber vi honom att skaka av sig det ordentligt innan vi tar in honom. Väldigt praktiskt. :cool:

Han kan mest såna där praktiska saker. Som automatiskt lärs in. Att hålla sig i vissa positioner när jag rider, allt det där som är basic, och såklart tillit till oss och det vi ber om. Om vi säger att han ska hoppa upp på en enorm halmbal eller ner i sjön så gör han det, han försöker tills han lyckas. Han ska inte tveka när vi ber honom om ngt och det är jätteviktigt när man har hunden med i vardagen så mkt. Stå är ett jätteviktigt kommando också tkr jag, som man ofta glömmer.

Vad är egentligen lydnadsettan???:confused:
Tror Lucky skulle gå jättebra med på ridturer:) Men har tyvärr ingen häst att prova med :( Barnsliga syrra...:mad:
Stå??? (Som att stå still? Ställa sig upp?...)

Liknande trådar

Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 133
Senast: Nepenthe
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 317
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 239
Senast: lizzie
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar