Fler med för tidigt födda??

Sv: Fler med för tidigt födda??

Vi fick också en dotter i vecka 36. Vi fick stanna på BB en vecka, hon hade gulsot, dåliga värden och slutade äta, så vi fick mata henne med medicinkopp för att hon var så slö och orkade inte suga.
När hon var 4 veckor fick hon RS, så vi spenderade en vecka till på sjukhuset.

Läkarna sa att chansen att vi förlorade henne var större än att hon skulle bli frisk, så vi hade hjärtat i halsgropen, men till sist fick vi komma hem med astmamediciner, andningsmasker och allt vad det var, men hon repade sig helt och hållet från det och nu märker man varken att hon föddes för tidigt eller några besvär från RS. Tack och lov! :love: Nu har hon precis fyllt 2 år och drar fram som en virvelvind! :)
 
Sv: Fler med för tidigt födda??

Oj så liten!

Vi fick vår tjej i vecka 34+5 men hon vägde 2245 och var 45 cm lång. Vi var på neo i nästan två veckor. Hon låg på värmesäng, solade för gulsot och sondmatades i tio dagar!

Nu är hon 8 veckor okorrigerad ålder och 3 veckor korrigerad och väger 3100 och är 53 lång!

Hon växer snabbt på längden men går dåligt upp i vikt. Hon suger dåligt och får anstränga sig mycket för att få i sig så vi har precis börjat ge tillägg på flaska!

Har fått ögonkontakt med henne och så men längtar efter tiden då hon är lite mer med. Just nu finns två standardlägen. Antingen sover hon eller så är hon vrålhungrig!!
 
Sv: Fler med för tidigt födda??

Grattis:)

Min lilla flicka bara sover och äter typ...men hon gör en lite söt grej är att hon lyfter upp armarna när hon vill gå till pappa:love:
 
Sv: Fler med för tidigt födda??

Jag har en son som fyller 18 till sommaren :love:
Han föddes i vecka 33+5.

Vägde 1860 gram och var 42 cm lång.

Han har aldrig haft några problem med att han föddes för tidigt, utvecklades normalt och man märkte inte ens av att han var mindre för han åt snabbt ikapp sig. :o
 
Sv: Fler med för tidigt födda??

Alla mina tre är födda före BF: Nr 1 två veckor tidigare, nr 2 två månader tidigare och nr 3 en månad för tidigt.

Nr 1 var det aldrig några problem med, lite strul med amningen i början men det rättade till sig med amningsnapp.

Nr 2 var det värre med. Han var frisk och stark och stor för sin gestationsålder (2410 g och 45 cm i v 32) men amningen fungerade mycket dåligt. Han låg på neo i 13 dagar och sondmatades. Fick inte amma av någon underlig anledning (detta var i Kalifornien). Jag fick också komplikationer efter mitt snitt och var inte riktigt på benen förrän efter 4 månader. Det tog också 4 månader att få amningen att fungera bra. Han har alltid varit liten och gått upp långsamt i vikt. Han har också varit fruktansvärt infektionskänslig och har infektionsastma. Vi var isolerade länge... Han har också varit sen i sin utveckling, framförallt med talet.

Nr 3 var också prematur, men han klarade sig undan med kraftig viktnedgång (20%) och lite gulsot. Hade täta läkarkontroller de första veckorna, tills han nått födelsevikten (ca 1 månad). Han har också gått upp långsamt i vikt, men varit tidig i sin utveckling även i förhållande till korrigerad ålder.

Den äldsta är nu 17 år och längre än mamma och pappa. :D Nr 2 är drygt 3,5 år och har precis kommit igång ordentligt med talet ochutvecklat sitt immunförsvar lite mer. Nr 3 är 2,5 år och det är full fräs på honom hela tiden (nästan så vi undrar om allt inte står helt rätt till på det neurologiska planet, han är ett sk spirited child). Nr 2 och 3 är mjölkproteinallergiker och jag tror, såhär i efterhand, att nr 1 också var det.
 
Sv: Fler med för tidigt födda??

Min första är prematurfödd.

Född i v.29 Vikt 865 gr

Han är nu 4 år och längst bland sina jämnåriga!;)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 282
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 674
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 120
Senast: Emtherlia
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 284
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • E-coli hund

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp