fler kategorier under hund..

zitrus

Trådstartare
Jag är ju ny här på buke, flydde från allt spam på aktivhund och hamnade här.

Trevligt men nåt jag verkligen saknar är ännu lite fler kategorier under hund.. Mentalitet, bruks/lydnad och allmänlydnad hade gjort det lite enklare. Tror säkert det finns dom som gillat att ha en jakt-kategori också.

*håller tummarna* :angel:

Sv: fler kategorier under hund..

Hoppas du inte behöver använda dina tummar på en tid :D

Detta är i första hand ett hästforum och inte ett hundforum vet du ;) Och det funkar bra som det gör att samsas under samma tak med alla hundämnen :)

Hoppas du inte behöver använda dina tummar på en tid :D

Detta är i första hand ett hästforum och inte ett hundforum vet du ;) Och det funkar bra som det gör att samsas under samma tak med alla hundämnen :)

Jodå nog vet jag och det passade mig utmärkt eftersom att hästar också är ett intresse ;) MEN det skadar väl inte att utvekla hundsidan vidare för det? Det är ju inte som att ingen nånsin skriver här.. För många trådar för att man ska orka gå en massa sidor bakåt för att se om det finns nåt intressant..

Ja ... fast for oss som checkar in flera ganger i veckan tycker jag det har fungerar jatte bra. Jag ar medlem pa ett par forum (USA) dar det ar en massa underforum och det driver mig till ett milt vansinne. Jag vill helst halla mig till en eller tva sidor och ha allt pa ett stalle.:p

Neh, jag gillar bukes upplägg bättre på buke eftersom det ändå inte postas så mycket trådar så skulle ett uppdelat forum kännas som ett mycket dött forum.

Neh, jag gillar bukes upplägg bättre på buke eftersom det ändå inte postas så mycket trådar så skulle ett uppdelat forum kännas som ett mycket dött forum.

Fast om man direkt på förstasidan har alla trådar samlade i en klump som nu (aktiva trådar) så gör det ju ingen skillnad om det är fler underrubriker? Man behöver ju inte gå in under varje rubrik för att se vad som hänt där utan är man in ofta så ser man ju direkt vad som är nytt av allt.

Jag som ny iallafall hade gärna kunnat gå in och se på de ämnen jag är intresserad av.. går jag bakåt nu är det en massa ..vardagsgrejer, och det är ju inte så spännande att se att nåns hund spydde upp en strumpa för en månad sen :angel:

det finns ju underrubriker...som..hälsa, avel,bilder, övrigt

dessutom finns ju sökfunktionen om du letar efter nåt alldeles speciellt

Och jag kan bara hålla med! Anledningen till att jag inte surfar runt på de andra hundsidorna som finns är just dessa förbaskade underrubriker och kategorier, jag tål dem inte och orkar inte klicka runt så mycket.

För att inte tala om när man inser att det finns kategorier för allt utom för just det som man själv sysslar med tillsammans med sin hund. Då är det lätt att få uppfattningen att forumet är till för alla hundägare utom en själv. Bättre med mer generella kategorier tycker jag. :)

Fast om man direkt på förstasidan har alla trådar samlade i en klump som nu (aktiva trådar) så gör det ju ingen skillnad om det är fler underrubriker? Man behöver ju inte gå in under varje rubrik för att se vad som hänt där utan är man in ofta så ser man ju direkt vad som är nytt av allt.

Jag som ny iallafall hade gärna kunnat gå in och se på de ämnen jag är intresserad av.. går jag bakåt nu är det en massa ..vardagsgrejer, och det är ju inte så spännande att se att nåns hund spydde upp en strumpa för en månad sen :angel:

Nu är jag inte jätteaktiv på hund direkt, men ett forum speglas ju av användarna. Om användarna tycker det är intressant att skriva om vardagsgrejer, då är det ju det som det skrivs om och kommer ligga framme under 'heta trådar' ändå.
Och ska man uppfylla alla hundmänniskors olika inriktningar och intressen skulle det bli en väldig massa underforum som kanske skulle ha 2 trådar var i vissa fall. Det verkar mest bli plottrigt och rörigt.

Det kan vara en vanesak kanske? :) Jag trivs fortfarande bäst på bukes forum för jag tycker att det är lättmanövererat och tydligt även om jag är aktiv på många andra forum också.

Jag hängde under tiotalet år mycket på hundforum, både svenska och internationella och om kategorier är bra eller inte beror mycket på hur aktivt forumet är generellt. Är det ett mycket aktivt forum med blandade användare är kategorier bra, men på ett mindre aktivt forum som buke så fördrar jag att allt blandas.

I och med att du är ny här kan du ju botanisera runt här nån månad eller så för att inse att bukes upplägg faktiskt är smidigt ;)
Hade det funnits fler underforum hade det ju högst varit 1-3 trådar per kategori = dött forum samt mkt mer klickande för att komma fram och se det viktiga dvs trådarna. Buke har funkat och sett ut mer eller mindre så här i de 12åren som jag har varit medlem här (sammanlagt). Föredrar helt klart bukes hundforum framför tex ifokus alla hundforum med massor av kategorier.

Jag är ju ny här på buke, flydde från allt spam på aktivhund och hamnade här.

Trevligt men nåt jag verkligen saknar är ännu lite fler kategorier under hund.. Mentalitet, bruks/lydnad och allmänlydnad hade gjort det lite enklare. Tror säkert det finns dom som gillat att ha en jakt-kategori också.

Och jag som gammal bukeanvändare känner lite likadant, hade framför allt velat ha möjligheten att välja bort en del underkatgorier när jag är här inne och tittar.

Tittar man lite tillbaka så har det varit en eller om det var ett par trådar där det diskuterades att användare ville ha fler seriösa träningsdiskutioner, och sådant tror jag det varit lättare att få in om vi haft underrubriker så att det var lättare och hitta bland alla lull lull-trådarna.

/Camilla

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 257
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 905
Senast: geting
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 738
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 675
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka