Fler Cheval Sansibar?

ZanMiguel

Trådstartare
Finns det någon här på buke som har en avkomma efter han? Eller är släkt med min? Som även hoppar?
Själv har jag en efter han. Kul att se ifall det finns någon och se om det finns någon likhet mellan dom...

Min häst:

Zan Miguel
E: Cheval Sansibar
U: Annitschka
UE: Um said xx

Sv: Fler Cheval Sansibar?

För många år sedan hade jag ett sto på inridning/utbildning e Cheval Sansibar. Stabilt sto minst sagt! Uppfödarna hade inte direkt lagt honom på ett fullblod i det fallet utan på ett stort sto modell stridsvagn e Cyrano - Hertigen.

Om man bortser från att hon var bred som en ladugårdsdörr och med relativt korta ben så var hon mkt trevlig. Bra i huvudet, hoppade hyfsat och rörde sig rätt bra. Hoppade unghästklasser tom 1,10 och sen såldes hon.

En elev har en häst e CS som är lite av liknande typ. Den stackars eleven får inget gratis. Tävlar 1,10 och 1,20 men det går knappt!

Sv: Fler Cheval Sansibar?

En av skolhästarna på Flyinge var Cheval Sansibar-Duell.
Hon var stor och grov, men snäll! Finfin dressyrhäst även om hoppningen verkligen inte var det starkaste. Annars tycker jag CS själv var rätt fin att se på, maffig!

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 719
Senast: Amha
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 404
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 178
Senast: Bison
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 882

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024