Fler barn eller...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Fler barn eller...

De allra flesta barn med kromosomrubbningar föds av yngre kvinnor, helt enkelt för att yngre kvinnor föder mer barn än de över 40.

Men för varje enskild mamma ökar risken något med åren över 35.
 
Sv: Fler barn eller...

Förstår precis hur du tänker men tänk på att längtan efter en gravididtet, förlossning och amningsrunda till kanske aldrig försvinner.

Min längtan är otroligt stark och när min yngsta vart 1½ år satt jag och grät för att jag innan varit höggravdi elelr nyförlöst när mina andra varit i den åldern.

Min längtan efter en till förlossning och bebis kommer aldrig försvinna hur många barn jag än skaffar så här får sunda förnuftet säga sitt helt enkelt.
 
Sv: Fler barn eller...

Bara för att få svamla lite själv... Jag har inga barn själv, men mamma hävdar alltid att det räcker med två, mig och min bror - finns inga fler modeller i standardsortimentet att välja på! :D
 
Sv: Fler barn eller...

Silverkedjan skrev:
Jag har svårt att förstå hur man kan neka ett barn till om man har god möjlighet att ta hand om det och dessutom slipper bära det själv :o SNÅLT mot resten av familjen tycker jag!

Vad beror det på ? Rädsla ? Kan du komma igenom det och se vad han egentligen har för argument ???? Kan du förhandla dig till att ta den relativt lilla chans som finns nu när du är såååå gammal ;) ?

Ja, jag tycker också att det är svårt att förstå. Han tycker det räcker med de två vi har och tycker inte att vi har tid med fler barn. Kanske har han dåligt samvete för att han är borta så mycket när han jobbar? Jag har fortfarande inte fått honom att förstå att han tillbringar mer vaken tid tillsammans med barnen än vad jag gör. Nu är de i och för sig i skolan några timmar på förmiddagen men, han har hela eftermiddagarna med dem. När de var små och gick på dagis var de ju bara där när han jobbade. När han var ledig var de ju hemma med honom hela dagarna. Själv fick man vara glad om de var vakna mer än två timmar när man kom hem från jobbet. Ibland undrar jag om han inte är rädd för förändringar över lag. :confused: Jag ska nog ta och presentera den där minimala chansen i min höga ålder. ;) Man vet ju inte kanske har han fått ett lätt hjärnskakning och kommit på bättre tankar.
 
Sv: Fler barn eller...

Jag har ju skrivit en tråd om att skaffa syskon eller ej men jag måste få "skriva av mig lite till".
Jag kan oxå känna så "Ska jag aldrig få vara gravid igen (för bortsett från de sista 3 veckorna ... som jag trodde skulle vara 10 ... så var det ju fantastisk känsla och vara gravid), får jag aldrig titta efter första tanden, se första gången mitt barn sitter själv ... osv". Det känns mycket konstigt. Samtidigt som jag ska erkänna att jag inte är så där överdrivet förtjust i barn i allmänhet. Jag älskar min dotter över allt annat och hon var nog en av de mest välplanerade barnen i universum ... hm ... tro inget annat men jag vet inte; Andra barn, nja jag är inte någon sån där som automatiskt och naturligt gullar med alla barn.
Någon naturlig förlossning blir det inte för min del så det kan inte vara det jag saknar, blir sövd och snittad pga komplikationer, och säkerligen ingen amning (som inte fungerade av praktiska skäl denna gången) heller med nästa men flaska är nog så bra när det gäller mysfaktorn.

Vad det gäller den ekonomiska biten för er så BORDE det bli åtminstone lite dyrare och det får man givetvis ta med i beräkningen. Det tycker inte jag är fel. Dålig ekonomi kan förstöra vilken familj som helst.
Ålder och ork spelar oxå roll tycker jag. Jag personligen vill inte vara för gammal när jag får barn. Blir 38 i år så för mig håller tiden verkligen på att rinna ut. Vad det gäller er så kanske ni inte behöver bestämma bestämt idag antingen eller. Varför inte vänta ett år eller så ... såååå lastgammal är du ju inte än :smirk:
Förlåt jag svamlar mest.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 702
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 833
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 896
Senast: Gunnar
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 268
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp