Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
3 min räknas som snabbt. Allt under 10 min räknas som snabbt.... Det är mycket man, inte jättetjock... Vanlig fluffig ickevårdad arabman.snabbt och snabbt, det beror på hur mycket man och hur tjock den är jag gör ofta inbakad fläta längst med mankammen, tar väl 3minuter
Gummityglar använder jag sällan, ibland vid uteritter bara. Tycker bättre om lädertyglar, även om de kan bli lite halkiga när det är blött.Jag gjorde ju misstaget att kapa manen för att jag tyckte den var jobbig att vårda...det misstaget gör jag aldrig om! då flätar jag hellre manen och det får ta någon minut extra. Undvik gummityglar dom har en förmåga att slita mycket mer på manen än andra tyglar.
Nu har jag tröttnat på att tyglar trasslar in sig i ponnyns man.. Så, vilka olika sätt finns att på enklaste sättet få undan den från tyglarna? (Klippning av manen eller att rycka den är uteslutet) Tips på flätning (ska vara enkelt och gå snabbt)? Andra tips?
Det avgör saken. Nu blir ponnyn flätad. Får göra en extra fläta så jag har något att hålla i om hon får ett busfnatt vid ridningen bara. och det finns inget i hagen som hon kan tänkas fastna i med svans eller man, så då blir det flätat där också. Helgens projekt ordnat. (för ska svansen flätas så måste den ju vara ren innan i alla fall...)
Man hör ibland att det sliter på taglet att ha manarna flätade, någon som har lagt märke till att det är så? Jag tycker också det är jobbigt med långa manar (med trollflätor.... ).....
Här kör vi oftast med ardennerfläta i manen och en donut i pannluggen