Flash Dancer IM

Sv: Flash Dancer IM

:bump:Bra att det skrivs och visas bilder på era fina föl, så jag tänker nog prova att betäcka med honom i år, Vill ha en lättare hingst som inte är så himla stor och grov så jag blev väldigt förtjust när jag har sett videor på Flash Dancer och era fina föl
 
Sv: Flash Dancer IM

KL

Nyfiken på hur era småttingar utvecklas. Här kommer lite fler bilder på min FD unge (ue. Flemmingh - Shogun**):

1281704978_resized.jpg

1281704989_resized.jpg

Tre månader

1296396422_resized.jpg

1296396435_resized.jpg

1296396469_resized.jpg

Åtta månader

Skulle vara spännande att se hur era utvecklas. Är lite sugen på att betäcka om med FD igen för min kille är otroligt rar och snäll att ha att göra med :love:.
 
Sv: Flash Dancer IM

Jag såg FD på Tullstorp igår men jag måste säga att jag blev lite besviken på hur han hade grovnat o såg burkig ut bara.
Va ju jätteförtjust i honom när han blev nygodkänd o tänkte betäcka med honom men i sista stund valde jag Ampere istället o det är jag glad för att jag gjorde när jag såg hur han utvecklats hittils.
Kan bara hoppas att fölen efter honom blir ädlare o större för jag tyckte ju om honom innan...
Synd när man känner så...:crazy:
 
Sv: Flash Dancer IM

Jag såg FD på Tullstorp igår men jag måste säga att jag blev lite besviken på hur han hade grovnat o såg burkig ut bara.
Va ju jätteförtjust i honom när han blev nygodkänd o tänkte betäcka med honom men i sista stund valde jag Ampere istället o det är jag glad för att jag gjorde när jag såg hur han utvecklats hittils.
Kan bara hoppas att fölen efter honom blir ädlare o större för jag tyckte ju om honom innan...
Synd när man känner så...:crazy:

Exakt det jag tänkte!
Oj, så grov han har blivit och inte på ett bara snyggt sätt. Huvudet hade också blivit stort och klunsigt.
Undrar hur han ser ut om ytterligare några år med mer träning och som lite äldre hingst?
Men det blir ju intressant att se hur hans föl blir som vuxna...

Lite OT- så tyckte jag att även Hohenstaufen II var ganska grov nu ....
 
Sv: Flash Dancer IM

Jag har bara en filmsnutt på honom från två veckors ålder. Det är en till salu film och jag får be moderatorn ta bort den om den inte får ligga här. Han är inte till salu utan jag ska behålla honom som ridhäst vill jag understryka. Det finns senare filmer men de har jag inte hunnit redigera. Får se om jag hinner redigera någon mer film och kanske filma en aktuell snutt någon dag!

A lot of Inferno
 
Sv: Flash Dancer IM

Men Retzina den där har jag ju sett ;) Är ju nyfiken på honom nu :)

Och andra Flash Dancer bebbar .

Mia
 
Sv: Flash Dancer IM

Jag kan bara hålla med er om att FD har blivit mer maffig (inte så konstigt iof kan jag tycka när han är hingst, blir äldre och tränas i dressyr ;) ). Håller också med om att han såg bättre ut 2009, 2010 och jag gillade mekaniken bättre i de äldre filmerna än i den från Tullstorp i helgen.

Min unge är stor, lika stor som moderns första avkomma e. San Brasil (dvs runt ponnygränsen som 10 månaders). Jag kan ju bara jämföra med den avkomman och FD ungen är ädlare både i sin kroppsbyggnad och i bengrovlek. Nu är inte mitt sto speciellt grovt och tungt heller iof.

Jag ska se om jag kan klippa ihop en film från i höstas. Nu är han inte så rolig precis som många åringar....Hur han rör sig beror på dagsform....:D
 
Sv: Flash Dancer IM

Håller med om att han var sig inte alls lik iår mot föregående år. :(
Vill hellre kalla honom fet och att han har tappat muskler i sin överlinje mot hur han varit föregående år när han gick med M.T.
 
Sv: Flash Dancer IM

Håller med er vad ni säger men man måste också tänka på att han stod skadad väldigt länge och var först igång runt november-december.
 
Sv: Flash Dancer IM

Hej!

Här kommer ett ihopklipp från när han är fyra månader. Filmade egentligen den andra fölungen inför försäljning men Inferno fastnade i alla fall lite på film. Tyvärr inte en så bra film eftersom han inte var huvudmotivet, men när underlaget blir lite bättre i hagen ska ni få en uppdaterad, bättre filmsnutt.

A lot of Inferno
 
Sv: Flash Dancer IM

kl

Jag har en född 2010 efter FD. Hon var skev i benen när hon föddes, hängde i knäna och var vek i kotorna men det har rätat ut sig och syns inte alls längre. Hon är ganska stor (153 cm som 11 mån) och kommer nog växa om sin mamma (dock verkar stoet ge stora avkommor trots sina ynka 161 cm).

Måste säga att hon har ett supertemprament, hur snäll och lätthanterlig som helst och mycket social. De kunniga som har sett henne säger att hon är fin (men dom kanske bara är snälla...).

Kan se om jag kan få in lite bilder senare när jag inte sitter på jobbet.
 
Puttar denna tråd då jag troligen ska provrida ett sto efter FD i helgen. Hur är era mentalt? Den här är inte superstor men lillasystern (helsyskon) är enorm och snäll. Har alla ben rätat ut sig och verkar de hålla?

Är det någon av er som påbörjat inhoppning också? Jag har tänkt mig skaffa en dressyrhäst, men hoppning är ju bra att varva med ibland...
 
Puttar denna tråd då jag troligen ska provrida ett sto efter FD i helgen. Hur är era mentalt? Den här är inte superstor men lillasystern (helsyskon) är enorm och snäll. Har alla ben rätat ut sig och verkar de hålla?

Är det någon av er som påbörjat inhoppning också? Jag har tänkt mig skaffa en dressyrhäst, men hoppning är ju bra att varva med ibland...
Rättar mig själv. Det var inte HEL-syster jag sett :)
 
Jag tror jag vet vilken du menar och att systern är stor har nog med pappan att göra, han verkar lämna stort. Dystern är dessutom yngre och har alltid varit stor.

Flash Dancer står hos Bondegaard nu och verkar tuffa på bra. Tycker han ser snygg ut så är uppfödaren bra (den jag tänker på) tror jag det är en kanonhäst.
 

Liknande trådar

Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 165
Senast: Monstermom
·
Z
Hästvård Kortfattat: Veterinär 1 gav min häst diagnosen fång för ca två månader sedan. Varken veterinär 2 eller min hovslagare tror att det var...
Svar
14
· Visningar
3 313
Senast: Bewelinn
·
Övr. Hund Man har ju strikt hundägaransvar, men hur långt sträcker det sig rent juridiskt egentligen i rent ekonomiska aspekter? Kom att tänka...
Svar
7
· Visningar
4 472
A
  • Låst
Hästmänniskan Tänkte berätta och varna all hästägare att vanvårdnad förekommer närmare än vad man tror, och oftare. Vi har hade ett jättefint...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
20 580
Senast: tussen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp