🇾đŸ‡ȘGlad Midsommar🇾đŸ‡Ș

Eftersom jag har semester jobbar jag inte som brukligt pÄ midsommarhelgen. Jag Äker ingenstans utan Àr hemma med djuren.
TÀnkte Àta gravad lax, fÀrskpotatis och grÀddfil med grÀslök o rödlök. Till kvÀllen blir det kladdkaka eller banana split.

Jag har inget emot att fira storhelger pÄ egen hand, tycker det Àr rÀtt skönt.
 
Jag ska fira Pripps blÄ midsommar, Roslagen pÄ en brygga med en massa blonda barn. Sill, fÀrskpotatis och jordgubbstÄrta. Sedan grilling pÄ kvÀllen. Stora delar av familjen kommer vara dÀr. Jag vill vara hemma med katten och chilla. Fasar för myggen. Har iaf satt pÄ spot on, pÄ Megara sÄ hon förhoppningsvis klarar sig frÄn fÀstingar. Jag ser redan fram emot att Äka hem.
 
Jag ska fira Pripps blÄ midsommar, Roslagen pÄ en brygga med en massa blonda barn. Sill, fÀrskpotatis och jordgubbstÄrta. Sedan grilling pÄ kvÀllen. Stora delar av familjen kommer vara dÀr. Jag vill vara hemma med katten och chilla. Fasar för myggen. Har iaf satt pÄ spot on, pÄ Megara sÄ hon förhoppningsvis klarar sig frÄn fÀstingar. Jag ser redan fram emot att Äka hem.
Varför Äker du dit om du inte vill?
 
Jag ska fira Pripps blÄ midsommar, Roslagen pÄ en brygga med en massa blonda barn. Sill, fÀrskpotatis och jordgubbstÄrta. Sedan grilling pÄ kvÀllen. Stora delar av familjen kommer vara dÀr. Jag vill vara hemma med katten och chilla. Fasar för myggen. Har iaf satt pÄ spot on, pÄ Megara sÄ hon förhoppningsvis klarar sig frÄn fÀstingar. Jag ser redan fram emot att Äka hem.
Jag hade inte Äkt om det kÀndes sÄ. Skyll pÄ att katten Àr magsjuk eller vad som helst om det kÀnns för jobbigt att bara sÀga nej. En nödlögn Àr aldrig fel.
En annan sak om det kÀnns jobbigt innan men en tror att det ÀndÄ kommer vara ganska trevligt i slutÀnden. Jag fÄr sÄdan Ängest innan sammankomster ibland men kÀmpar igenom den för jag veeet att det kommer att bli okej ÀndÄ. Och gratis mat.
 
Jobbar hela helgen och klockan ringer 05 sĂ„ jag hinner ta in hĂ€starna före jobbet. Varit och och plockat, Ă€gg, inatt! 😆

Mina smÄ T-rex högg vilt i handskarna nÀr jag försökte lysa Àggen för att se vilka jag kunde ta, men det blir stor besvikelse pÄ jobbet idag dÄ det mesta verkar verkar vara kycklingar pÄ gÄng. Jag har fyra hönor som vill ruva, tvÄ i samma rede och de tvÄ försvarar Àggen med gemensamma krafter med morrningar och slit i handskarna sÄ blodet hade skvÀtt utan! :nailbiting:
 
GÄrden vi har hÀstarna ordnar med knytkalas, sÄ jag, min mamma och hennes man ska dit och dottern kommer nÀr hon har slutat jobba. Medtagen mat som buffé pÄ em och grillning pÄ kvÀllen.
 
Jag hade inte Äkt om det kÀndes sÄ. Skyll pÄ att katten Àr magsjuk eller vad som helst om det kÀnns för jobbigt att bara sÀga nej. En nödlögn Àr aldrig fel.
En annan sak om det kÀnns jobbigt innan men en tror att det ÀndÄ kommer vara ganska trevligt i slutÀnden. Jag fÄr sÄdan Ängest innan sammankomster ibland men kÀmpar igenom den för jag veeet att det kommer att bli okej ÀndÄ. Och gratis mat.

Jag har redan skyllt pÄ diverse saker för mÄnga gÄnger. Brukar skylla pÄ nÄgot ungefÀr varann gÄng ;) Sedan vet jag att det brukar vara ganska ok nÀr jag vÀl Àr pÄ plats Àven om jag alltid njuter av att komma hem till min tysta, fridfulla lÀgenhet igen.
 
Blir midsommar i stan, lite god mat, nubbe och förhoppningsvis ett dopp i havet! Blir bara jag och snart-sambon, tackade nej till fest pÄ landet. SÄ mycket som hÀnt pÄ sista tiden att jag inte riktigt orkar dra pÄ socialt till hundra procent.
 

Liknande trÄdar

SamhÀlle Hur firar ni? Hissar ni flaggan och framhÀver Sverige som bÀsta landet samt Àter jordgubbar och glass. Fast jordgubbarna Àr vÀl inte...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 232
Senast: Smoothi
·
Mat Jag star for Julafton som firas med barn och barnbarn enligt Svensk tradition. Eller mestadeles Svensk tradition. Vi har helt hoppat...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 923
Senast: Huggorm
·
Relationer Jag sÄg att min gamla trÄd frÄn i vÄras hade lÄsts, men jag fick sÄ himla mycket fina och kloka ord av er den gÄngen, sÄ jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 967
  • LĂ„st
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vaknade till en fantastisk pĂ„skaftonsmorgon hĂ€r hemma i Örebro och möts av statusar och inlĂ€gg i olika facebookgrupper, frĂ„n...
Svar
0
· Visningar
335
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels frĂ„ga
  • Hur Ă€r processen

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp