🇾đŸ‡ȘSveriges Nationaldag🇾đŸ‡Ș

Hur firar ni? Hissar ni flaggan och framhÀver Sverige som bÀsta landet samt Àter jordgubbar och glass. Fast jordgubbarna Àr vÀl inte svenska Ànnu vÀl? Eller blir det sillunch och lillingen?

Du gamla du fria du fjellhöga Nord,
Du tysta, du glÀdje rika sköna!
Jag ska fira med att hjÀlpa till att flytta min vÀns hÀstar till samma stall som jag stÄr pÄ! :)
 
PÄ byns lilla Coop hÀr lÀngst ner i söder kostade de svenska 118 kr för en liter hÀromdagen :crazy: Nej, jag köpte inte - vÀntar tills jag kommer hem till Skottland istÀllet, dÀr Àr jordgubbshypen inte alls lika stor som i Sverige sÄ de inhemska jordgubbarna kostar aldrig mer Àn 30-35 kr litern :up:


Satan vad dyrt. SjÀlv köpte jag svenska jordgubbar för 55 kronor litern i veckan. TvÄ liter kostade 90 kronor tror jag det var, alltsÄ 45 kronor litern.
 
Lustigt det dÀr med jordgubbarna, jag köpte hemma innan jag Äkte till skÄne, odlade i blekinge ,50kr L, hÀromdagen pÄ Ica i kristianstad (utanför) sÄlde dom frÄn samma stÀlle för 65kr L,sÄ dom blev 15 kr billigare av att fraktas 35 mil.
Sen köpte jag skÄnska i söndags frÄn en parkeringsficka för 45
 
Och nej jag firar inte nationaldagen.men i Är fÄr jag en dos av firandet ÀndÄ pga baluns pÄ andra sidan mitt staket,anordnat av byn o idrottföreningen
 
Jag ska som vanligt paniklÀsa biologirapporter och försöka fÄ ihop betygen i kemi och biologi betyg Ät 67 elever. Det lÀr ta större delen av helgen sÄ inget firande. Skönt att ha tvÄ extra dagar dÄ jag slipper Äka in till skolan i alla fall. Det spar ett par timmar om dagen
 
Firar inte. Har flaggstÄng men hissar ingen flagga. Vimpel hÀnger alltid uppe. Funderar dock pÄ att byta ut den mot en vindstrut.
 
PÄ byns lilla Coop hÀr lÀngst ner i söder kostade de svenska 118 kr för en liter hÀromdagen :crazy: Nej, jag köpte inte - vÀntar tills jag kommer hem till Skottland istÀllet, dÀr Àr jordgubbshypen inte alls lika stor som i Sverige sÄ de inhemska jordgubbarna kostar aldrig mer Àn 30-35 kr litern :up:
Undrar var smÀrtgrÀnsen gÄr för jordgubbar odlade i Sverige?
 
Hissa flaggan, fiska lite regnbĂ„ge och grilla. Älsklingen har bakat 1 jordgubbspaj och ska sen baka en jordgubbstĂ„rta för hon vet vad jag gillar đŸ„°đŸ˜‹
 
Fördelen Ă€r jag slipper göra eget fika och dom anordnar bĂ„gskytte pĂ„ banan vi har i skogen ,sĂ„ den tĂ€nker jag prova, förra gĂ„ngen jag sköt lyckades jag boxa mig sjĂ€lv pĂ„ nĂ€san sĂ„ det blev nĂ€sblod đŸ€­
Haha, i och med att du skrev "fika" först sÄ antar jag att min hjÀrna fastnade i Àtbara saker, sÄ jag lÀste "banan" som i frukten, och funderade pÄ hur sjutton ni skulle kunna ha bÄgskytte med bananer ni odlat i skogen...
 
Jag har tagit ut semester pĂ„ torsdag, för att jobba hĂ„rt med att förbereda inför fredagens studentmottagning đŸ„ł. Om nĂ„gon har en grĂ€sklippare med stark motor och inget att göra hĂ€lsar jag varmt vĂ€lkommen hit till min djungel, som pĂ„ nĂ„got sĂ€tt mĂ„ste tĂ€mjas och tuktas till pĂ„ fredag :D .
Synd att vi inte bor grannar. VÄr kanske hade klarat det. Den lilla betesputsen vÀntar tyvÀrr pÄ reservdelar, annars hade jag kunnat ta den först om grÀset var uppÄt ÀngslÀngd ;)
 
Hur firar ni? Hissar ni flaggan och framhÀver Sverige som bÀsta landet samt Àter jordgubbar och glass. Fast jordgubbarna Àr vÀl inte svenska Ànnu vÀl? Eller blir det sillunch och lillingen?

Du gamla du fria du fjellhöga Nord,
Du tysta, du glÀdje rika sköna!
Firar inget speciellt. Dessutom kommer hovis pch undersöker misstÀnkt hovböld. SÄ blir hemma och inget strömsholmsbesök heller vilket jag övervÀgde.
Oklart med jordgubbar, Ät det igÄr och i morse.
Rider nog en svÀng pÄ den friska ocksÄ.
 
Förmiddagen spenderas pÄ ridskolans tÀvling och pÄ eftermiddagen ska jag skjutsa pojkvÀn och hans syster till vÀrtahamnen och tallin-fÀrjan. Sen ska jag dÀcka framför tvn med en GT
 
Förmiddagen spenderas pÄ ridskolans tÀvling och pÄ eftermiddagen ska jag skjutsa pojkvÀn och hans syster till vÀrtahamnen och tallin-fÀrjan. Sen ska jag dÀcka framför tvn med en GT
DÄ kan du vinka till mitt jobb, fast jag Àr inte dÀr nu :p
 

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels frĂ„ga
  • Hur Ă€r processen

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp