🇾đŸ‡ȘSveriges Nationaldag🇾đŸ‡Ș

@Smoothi kostar vÀl alltid som mest i början
PÄ byns lilla Coop hÀr lÀngst ner i söder kostade de svenska 118 kr för en liter hÀromdagen :crazy: Nej, jag köpte inte - vÀntar tills jag kommer hem till Skottland istÀllet, dÀr Àr jordgubbshypen inte alls lika stor som i Sverige sÄ de inhemska jordgubbarna kostar aldrig mer Àn 30-35 kr litern :up:
 
Jag har aldrig firat Ä nÄgot sÀrskilt sÀtt men kommer att tillbringa första hÀlften av dagen i bil körandes genom hela SkÄne och halva SmÄland, eftersom Ärets ridlÀger börjar pÄ torsdag eftermiddag. Jag lÀr fÄ se en hel del röda hus med röda knutar samt svenska flaggor med andra ord, sÄ mycket svenskhet var det lÀnge sedan jag sÄg pÄ nationaldagen :D
 
Kommer vÀl hem pÄ Onsdag kvÀll nÄgon gÄng sedan nÄgra 2,8 öl dÀr pÄ pÄ kvÀllen i vÀntan pÄ att det blir dags att Äka till lossnings stÀllet pÄ torsdag eftermiddag/kvÀll (skal vÀl hinna med tina upp lite grillkarré att Àta pÄ torsdag) innan jag Äker ivÀg, och sedan lossa och lasta pÄ fredag innan man Äker hem nÄgon gÄng pÄ fredag eftermiddag/kvÀll för 45 timmars weekend.
 
PÄ byns lilla Coop hÀr lÀngst ner i söder kostade de svenska 118 kr för en liter hÀromdagen :crazy: Nej, jag köpte inte - vÀntar tills jag kommer hem till Skottland istÀllet, dÀr Àr jordgubbshypen inte alls lika stor som i Sverige sÄ de inhemska jordgubbarna kostar aldrig mer Àn 30-35 kr litern :up:

Oj!
 
Lagom till att det blev röd dag började lokala ridskolan ha öppet hus sÄ vi Àr alltid dÀr, red/rider vi inte sÄ Àr det stötta med att handla i cafeterian, hjÀlpa till med ponnyridning och annat som behövs sÄ...

I Är jobbade jag fulldag pÄ valborg sÄ Àr ledig pÄ fredag. Funderar pÄ en svÀng till Ikea men har inte bestÀmt mig. Rensar skÄp och lÄdor och behöver ev. komplettera med lite förvaringsvÀskor och lÄdor.
 
Jobbar onsdag och fredag sÄ blir inte mycket till firande. Vad jag gör beror pÄ vÀder.

HĂ„ller mig ifrĂ„n köpta jordgubbar dĂ„ dom Ă€r sĂ„ besprutade. VĂ€ntar tills mina egna smultron och jordgubbar mognar😋
 
Min sambos pappa med fru kommer pĂ„ besök frĂ„n USA och anlĂ€nder pĂ„ nationaldagen. Det hĂ€r blir första gĂ„ngen jag trĂ€ffar de. SĂ„ medan sambon Ă„ker och plockar upp de vid flygplatsen ska jag nog bara yra runt och panikstĂ€da sĂ„ jag kan ge ett gott intryck 😅

Jag har aldrig firat nationaldagen och lÀr sÄledes inte börja i Är :p
 
Kliver upp tidigt pÄ morgonen för att stÄ i köket pÄ klubbens lydnadstÀvlingar, pausar en stund dÀrifrÄn för att tÀvla sjÀlv, och pÄ em blir det att gratta sambon som fyller Är.
 
Firar inte nationaldag och tycker det Àr synd att jag Àr ledig, bra OB och ledig annan dag istÀllet om jag jobbat. :down:

Åt svenska jordgubbar igĂ„r för 35 kr/litern, ska nog köpa mer idag pĂ„ vĂ€g hem frĂ„n lasarettet. :d
 
Skönt att nationaldagen infaller pÄ en torsdag, Àven om jag inte firar den nÄgot nÀmnvÀrt. DÀremot ledig pÄ fredag och det ska jag njuta av.
Köpt jordgubbar, men de Àr dyra och lÀr bli dyrare Ànda in pÄ midsommar sÄklart. AffÀrerna tjÀnar bra pÄ att jordgubbar blivit nÀst intill obligatoriska vid sommarfiranden.
 
Firar inte nationaldag och tycker det Àr synd att jag Àr ledig, bra OB och ledig annan dag istÀllet om jag jobbat. :down:

Åt svenska jordgubbar igĂ„r för 35 kr/litern, ska nog köpa mer idag pĂ„ vĂ€g hem frĂ„n lasarettet. :d
Det var ett bra pris!
 
Jag har tagit ut semester pĂ„ torsdag, för att jobba hĂ„rt med att förbereda inför fredagens studentmottagning đŸ„ł. Om nĂ„gon har en grĂ€sklippare med stark motor och inget att göra hĂ€lsar jag varmt vĂ€lkommen hit till min djungel, som pĂ„ nĂ„got sĂ€tt mĂ„ste tĂ€mjas och tuktas till pĂ„ fredag :D .
 
Ska Ă„ka in till gĂ€rdet och kolla nationaldagsgaloppen, en tradition sen de började pĂ„ gĂ€rdet. â˜ș Om jag hittar parkering...
Om du inte har nÄgot emot att gÄ en bit och hittar inget annat sÄ tipsar jag om parkering vid Scandic Hotel i VÀrtahamnen. Ganska stora parkeringar dÀr Àven om man fÄr betala.
 
HÀr finns det svenska jordgubbar redan, frÄn en lokal odlare (ca en mil frÄn dÀr jag bor).

DÀremot lÀr jag inte fira speciellt. Har tvÀttid och en massa att göra inför helgen. SÄ fullt upp!
 

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels frĂ„ga
  • Hur Ă€r processen

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp