🇾đŸ‡ȘSveriges Nationaldag🇾đŸ‡Ș

Hur firar ni? Hissar ni flaggan och framhÀver Sverige som bÀsta landet samt Àter jordgubbar och glass. Fast jordgubbarna Àr vÀl inte svenska Ànnu vÀl? Eller blir det sillunch och lillingen?

Du gamla du fria du fjellhöga Nord,
Du tysta, du glÀdje rika sköna!

Firar inte nationaldagen alls, har aldrig gjort och kommer sannolikt aldrig att göra. Svenska jordgubbar finns dock, bor i södra Halland och köpte de första (70 kr litern) för ett par veckor sedan. Jag Àr inte sÄ patriotisk/nationalistisk att jag tycker att Sverige Àr "det bÀsta landet", det finns nog ganska mÄnga lÀnder som kan konkurrera om den titeln. Jag uppskattar fred, frihet och demokrati oavsett vilket land jag skulle rÄka leva i och tycker det Àr lÄngt mycket viktigare att stÄ upp för de vÀrdena Àn att fira att jag bor inom just Sveriges grÀnser.
 
Jag ska till Nationaldagsgaloppen som vanligt! Parkera mig pÄ en filt med en vÀska full av godsaker och kolla pÄ flotta hÀstar hela dagen :heart I Är har jag för ovanlighetens skull med mig sÀllskap, men det Àr ganska mysigt att ha dagen för sig sjÀlv ocksÄ :D
 
Har haft en helvetisk dag. Skulle betala pÄ Lidl. PlÄnbok med id-kort, sl kort och visa kort stulet! Det lÄg verkligen inte dÀr. Ringde i panik och spÀrrade visa kortet. Tack och lov hade jag registrerat mitt sl kort sÄ spÀrrade det och köpte ett nytt fysiskt kort pÄ 7/11. Hittar inga lediga tider pÄ en passtation sÄ jag kan ta med mig min syster och hon kan intyga att jag Àr jag. Förhoppningsvis tror de pÄ henne trots att hon Àr lÄng och blond och jag Àr etnisk asiat. VÀntar pÄ att polisen ska ringa sÄ jag kan anmÀla id-kortet stulet

Sitter hÀr ock skakar. Hittade en tid men fullföljde inte bokning, fan.
 
Ändrade planer, ska jobba nationaldagen. Sen blir det helg! Jag fĂ„r vĂ€l köpa mig en bakelse och stoppa en liten flagga i. Typ prinsesstĂ„rta.

Finns det bagerier som har nĂ„gon form av "nationaldagsbakelse"? Har vi det i Sverige? đŸ€”
 
Fördelen Ă€r jag slipper göra eget fika och dom anordnar bĂ„gskytte pĂ„ banan vi har i skogen ,sĂ„ den tĂ€nker jag prova, förra gĂ„ngen jag sköt lyckades jag boxa mig sjĂ€lv pĂ„ nĂ€san sĂ„ det blev nĂ€sblod đŸ€­
Du kanske skjuter hem en chokladask dĂ„ 😎
 
Firar inget speciellt. Dessutom kommer hovis pch undersöker misstÀnkt hovböld. SÄ blir hemma och inget strömsholmsbesök heller vilket jag övervÀgde.
Oklart med jordgubbar, Ät det igÄr och i morse.
Rider nog en svÀng pÄ den friska ocksÄ.
Det Àr vÀl Grand National snart
 
Har haft en helvetisk dag. Skulle betala pÄ Lidl. PlÄnbok med id-kort, sl kort och visa kort stulet! Det lÄg verkligen inte dÀr. Ringde i panik och spÀrrade visa kortet. Tack och lov hade jag registrerat mitt sl kort sÄ spÀrrade det och köpte ett nytt fysiskt kort pÄ 7/11. Hittar inga lediga tider pÄ en passtation sÄ jag kan ta med mig min syster och hon kan intyga att jag Àr jag. Förhoppningsvis tror de pÄ henne trots att hon Àr lÄng och blond och jag Àr etnisk asiat. VÀntar pÄ att polisen ska ringa sÄ jag kan anmÀla id-kortet stulet

Sitter hÀr ock skakar. Hittade en tid men fullföljde inte bokning, fan.
Aj aj aj. Det var inge bra. Blev du bestulen i affÀren? Hoppas du han spÀrra allt i tid.
 
Jag ska till Nationaldagsgaloppen som vanligt! Parkera mig pÄ en filt med en vÀska full av godsaker och kolla pÄ flotta hÀstar hela dagen :heart I Är har jag för ovanlighetens skull med mig sÀllskap, men det Àr ganska mysigt att ha dagen för sig sjÀlv ocksÄ :D
FÄr man alltsÄ ha vÀskamed sig?
 
Well, jag ska jobba sÄ det blir inte sÄ mycket firande för mig. Blir mest att hÄlla tummarna för mÄnga kunder sÄ att dagen gÄr snabbt.
 

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels frĂ„ga
  • Hur Ă€r processen

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp