Fjordhästavel 2010

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare pettersborg
  • Startdatum Startdatum
Sv: Fjordhästavel 2010

Härligt! Jag antar att allt gick bra och stort grattis! Nu vill vi gärna ha en liten bild också...

P4030055.jpg

P4030058.jpg

Min lilla Diezel:love:, född 00.44, reste sig första gången 00.51, snacka om att skynda sig..

Grattis till Diezel!:love:
Här hemma har jag 2 ston som ska föla i maj,så vi får vänta ett tag till.

Grattis till fölisen! Så söt! Väntar med stor spänning på två Mykletindbebisar om ett par veckor. Vad är det dom säger...Tålamod är en dygd?..........:bump::bump:

Mykletind är fadern i fråga:love:
Diezel har varit ute och gjort galoppombyten i hagen, bådar gott. Silla är en supermamma, det blir garanterat ett föl till :banana: Har fått mersmak:bump:

Grattis till fölungen !
Här är det fortfarande lugnt, jag som trodde att Belona skulle bli först !
I tisdags var det bara vatten i juvret, inte ens sirap, som det är innan mjölken.
Dock "släppte" magen i flank /länd partiet och hon blev bukigare.
Torsdags kväll tror jag det var, så var det mjölk i juvret, men hon har inte släppt bäckenbanden,
utan har lika fast rumpa som de vältränade pojkarna. Nu ser hon mer högdräktig ut, innan har
hon mest sett ut som om hon är välgödd. Från skitungen i magen har inte en rörelse känts,
Men jag tippar mitten på nästa vecka, då det ska bli varmt och soligt hos oss med upp till 15 grader.
Belona jobbar intensivt på att sätta sommarpäls också, så det är mycket i görningen.
Namn är bestämt, men hemligt tills dess att fölis kommer ut.
Till Susanne -Pettersborg: Blir Brynjes föl ett sto har Molle bestämt att hon ska heta Briola.
Hingst har vi lite att välja på efter Brynje bla.Brijól, Bleikar, Beldín, ( eventuellt Briar, beror på utstrålningen. )
Sedan har jag några specialare som inte börjar på B, som man vet att de passar när man lärt känna fölet -
Nocturno, Eriond, Kheldár, Poseidon, Northug och Lysfager. Stoföl är mycket svårare av någon anledning.
Stackars Belona kommer få föla tills hon blir 25...

Och den gemensamma slutprodukten som vi väntar på i Belonas mage skall heta Brie (Grönkulla), unisex namn funkar både på sto och hingst och så är vi faktiskt överens både farmor och mormor :)

Skvallrar liite här...Lyckas sto har fått vaxproppar =), kanske det kommer fler gulingar snart. Kära Diezel skulle nog hetat TURBO Diezel istället:p Han racar runt i boxen mellan sömnen och maten, till mammas förtrett:devil:

*kl*

Idag fick jag hinstkatalogen - man blir ju inte ett dugg sugen på föl då.. ;)

Jag håller tummarna varje år för att bilderna på många hingstar ska uppdateras (och att ett par ska få bilder), lite trist att hingstkatalogen ser "likadan" ut från år till år (förutom nya hingstar då) men bättre än inget. Jag förstår om hingstägaren/-hållaren tycker att det är en bra bild o vill hålla fast vi den, men jag tycker att dte hade varit kul med lite färskare bilder.

Är det så att man "måste" hålla sig till en viss bild eller man kan byta varje år eller ibland om man vill? Jag vet att infon ska vara ganska konstant men funderade på bilderna?

Jag fick också hem den idag! Jag tycker att det är lite trist att det bara står den exteriöra delen i katalogen. Jag tycker man borde få skriva med prestationsmeriter också. Ang. bilderna så håller jag med dig. Speciellt tråkigt är det ju när hingsten inte har nån bild med överhuvudtaget.

Håller med, fast vänder man på det är det kanske inte alla rasföreningar som ens skickar ut hingstkatalogen till samtliga medlemmar? Den kan absolut utvecklas dock, även om jag är gladast just nu att jag fått den. :)

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 132
Senast: Kilauea
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 872
Senast: Kajsalisa
·
Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
868
Senast: trazel
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 367
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka