Fjordhästavel 2010

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare pettersborg
  • Startdatum Startdatum
Sv: Fjordhästavel 2010

Åter till något helt annat innom aveln, jag har inte någon större erfarenhet av det här med spruta igång stona. :confused:
Fick ett gäst sto sprutat i torsdags kl 13:30 då hon hade stor gulkropp, nu i kväll visar hon brunst för en av Brynjes söner som ändå är valack. Kan det verkligen gå så fort ??? :confused: hon reagerade visserligen väldigt kraftigt på sprutan enligt vet :confused:

[]Pettersbor:[/B] Jag har varit med om ston som brunstat rejält dagen efter en hormonspruta och blivit dräktig på den brunsten. Fast det är ju vanligast med 3-5 dagar efter sprutan,det beror ju på hur stort ägget bakom gulkroppen är.

Fölrapport: Thea och Myckle fick ett stoföl i går morse.Har ännu inte varit hos mina föräldrar och stt den lilla.

Frid: det blir säkert bra, kolla upp henne igen om någon månad. Urinen fräter mycket prova att såptvätta och smörj med matolja, det är effektivt och skonsamt
Mumin: Sevi kommer snabbt att vänja sej att leva med ett öga, jag vet ett halvblodssto som levde så i många år.

Tack Mykle för de tröstande orden. Jag tvättar henne med grönsåpa och smörjer henne med vitt vaselin som jag köper i stora burkar, kan prova matolja också vid tillfälle. Tack för tipset!:) Ja, vi hoppas verkligen på att vi får behålla henne. Hon är ju så himla go!:love:

31094253.jpg

Ester och Tindra e. lysluggen:)

31094464.jpg

Bitte o Elvira e.Aslan:laugh:

Senast ändrad av en moderator:

31094264.jpg

Jodå nu har,elvira hämtat sig.Så det känns riktigt bra.:D

Hur går det för gandalf då? Har han betäckt många ston?

Det går så bra för Gandalf så, han går och lever livet med sina damer :)
Ska bli spännande när Muska fölar, och se vad han säger om fölisen. Hoppas det blir en hingstunge, då lär inte Gandalf få en lugn stund :rofl:

Lite bilder som jag fått av Helena :)

31106829.jpg

31106830.jpg

Det kommer fler!

Det måste ju finnas fler ullbollar därute???

Fina bilder :laugh:
Han är bra fin,blir lite sugen att betäcka nåt av mina ston med honom framöver.:love:

Tack för fina bilder. Jag har haft en riktig skitdag, men nu känns det klart bättre. Tänk vad några ullbollar kan göra. :)

Roligt att ulltottarna gjorde dig glad ;)
Blev lite halvtaskigt kort på bitte med föl.
Har velat lite från o till men idag la jag ut annons på Tindra och Cherie 2- åringen.Om någon är intresserad så hojta till.Vill ju helst att dom ska få komma till en fjordhästmänniska.Säljes enbart av för många hästar .

Tack :) Ni är så välkomna så ;)

Jag saknar min prins! :(

*kl*
Ska ni iväg på några premieringar/utställningar i år?

KL
Jisses vad jag inte vart här pålänge!
Saknar min pålle jag med men jag har ju fullt upp ändå! Argus har visst fått en hel del ston på besök och fler hade anmälts, så vi får se hur många det slutar med. är positivt överraskad och ser fram emot fölungar nästa år ;)

Jag skulle vilja ha åkt till taffsnäs på utställningen,men då skulle bitte föla i samma veva och då ville jag inte skjuta över ansvaret på gubben.
Jag ska iaf INTE till brunnstorp haha med min 2benta vita springare;)
Om det finns någon utställning här i närheten så kanske vi åker.Vet inte om det är nån i kvinnersta-örebro eller Enköping.Nån som vet??

Ljulius klart du ska ha en liten ulltott;)

Tack alla som hållt tummarna för oss,tror att det hjälpte .:)
Har varit och hämtat hem Bitte o Elvira från strömsholm i värsta åskvädret.
Dom hittade inga fel på henne,utan kom fram till att lungorna inte var riktigt färdigutvecklade på elvira.Så nu får hon ta det lugnt tills lungorna växer ifatt.
Kan ju tala om att hon blev glad o komma hem,race runt i boxen.:DOch nu sover hon som en stock.

Frid jag skickar styrkekramar till dig oxå,hoppas din ester blir bra.

Mumin hoppas sevi vänjer sig snart,lycka till med fölningen.

Aspen och Frid! Hur har det gått? Hoppas allt rättar till sig!

Hej Fjorden!
Jo för Elvira går det framåt,hon är pigg o glad,och världens gosigaste lilla fjording.Det är verkligen skillnad på andningen nu ,hon går med dom andra i hagen,leker o busar och vilar emellanåt precis som de ska.Känns riktigt bra.:love:
Kan tala om att hon stulit mitt hjärta:love:

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 132
Senast: Kilauea
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 872
Senast: Kajsalisa
·
Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
868
Senast: trazel
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 367
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka