Fjordhästavel 2010

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare pettersborg
  • Startdatum Startdatum
Sv: Fjordhästavel 2010

*kl*

Är det inte fantastiskt med vissa ston? De kan visst gå igenom vad som helst och ändå vara dräktiga i slutänden. Belizzi har varit in och ut på djursjukhus, ändå är hon dräktig. Vilken kämpe!

Usch då, vart det illa med henne?
Men toppen härligt att hon är dräktig nu då.:banana:

..och grattis till Gandalfs dräktga brudar!!

Ja, hon har nog haft så mkt otur som man bara kan ha känns det som... Med reaktioner på mediciner, diarré, fodervägran osv osv osv.

Tiger har ju oxå dräktiga fruar ju! :love:

Dags för en sån lista kanske? Över betäckta ston?

Jag kan ju haka på och glädja mig åt att Argus faktiskt har fått en hel del att betäcka han med, gladare matte får man nog leta efter :D

*kl*

Vilka härliga bilder på underbara fölisar i den här tråden :love:

Jag har ett fjordsto som enligt förra ägaren fått ett föl men de vet inte när och jag är så himla nyfiken! Finns det något register som man kan söka i?

Jag har givetvis stoets namn och regnummer och alla andra uppgifter som finns i passet (så visst kan jag kontakta de tidigare ägaren ifall jag inte hittar fölisen på något annat sätt). Vore så himla kul att se vad det blev för något, jag tycker nämligen jag har en väldigt fin liten tjej och det vore kul att ta föl på henne någongång i framtiden :)

Hoppas ni kan hjälpa mig!

Tack, där ska jag genast kolla! Hon är efter Jolster 119 och ue Fröjd 148. Skulle vara så himla kul att hitta hennes fölis :)

Jag hittade henne! Hon fick ett litet sto 2005:banana:

Kul :) Länka gärna, intressant med nytillskott till fjordtråden och för oss härstamningsnördar :D

Försöker komma åt länken men nu vill den inte funka, gick innan... Skumt hela svehast är seg nu. Får kolla senare, vad var poängen hon fick? Har hon gröna eller röda papper? :) Kul att du hittade henne!

Försöker komma åt länken men nu vill den inte funka, gick innan... Skumt hela svehast är seg nu. Får kolla senare, vad var poängen hon fick? Har hon gröna eller röda papper? :) Kul att du hittade henne!

Hmm... Gröna eller röda ja.. Jag vet inte :o Har bara passet och jag vet inte riktigt vad jag letar efter :angel: Hon är inte tänkt att använda till avel, jag kanske tar något föl på henne om något år men det är bara för att jag tycker hon är himla vacker och hon är toppen i psyket :love: Jag är så himla glad att jag hittade henne, tack för hjälpen!

Såhär stod det på exteriörbedömningen:

Typ HHB Ben Skritt Trav Klass Special Datum
7.0 7.0 7.0 8.0 7.0 62 EJ G 2003

Blev lite konstigt och ihopkört men du kanske ser :)

Senast ändrad av en moderator:

]Tack snälla skogstomten!:D
elvira till höger efter din aslan,supergo o snäll:love:
tindra e lysluggen lika go o snäll hon med.:love

Senast ändrad av en moderator:

Ja, hon har nog haft så mkt otur som man bara kan ha känns det som... Med reaktioner på mediciner, diarré, fodervägran osv osv osv.

Tiger har ju oxå dräktiga fruar ju! :love:

Dags för en sån lista kanske? Över betäckta ston?

Oj ja hon låter som en riktig kämpe!:bow:

Ja en vet jag av från Tiger, men jag har dålig koll faktiskt :o
Vill liksom inte ringa och störa, känns som att dom har mer än fullt upp av förklarliga skäl.

Då är fick hon 36 poäng då. Det är klass 2 (rätta mig gärna om jag har fel), det krävs 40p för att få diplom. Men en 36p kan likaväl vara en 38p hos en annan domare, och helt bortsett från poängen vara en riktig trevlig allroundhäst.
Röda papper får hon om det inte finns tillräckligt många led med känd härstamning, på länken ser det ut som det saknas något på mammas sidan och då är det nog inga gröna papper iaf. men jag är inte proffs på den biten, så jag hoppas någon annan svarar mer utförligt (typ habina eller lycka eller någon :) )
Kul att vi verkar bli fler och fler som köper fjord!

Då är fick hon 36 poäng då. Det är klass 2 (rätta mig gärna om jag har fel), det krävs 40p för att få diplom. Men en 36p kan likaväl vara en 38p hos en annan domare, och helt bortsett från poängen vara en riktig trevlig allroundhäst.
Röda papper får hon om det inte finns tillräckligt många led med känd härstamning, på länken ser det ut som det saknas något på mammas sidan och då är det nog inga gröna papper iaf. men jag är inte proffs på den biten, så jag hoppas någon annan svarar mer utförligt (typ habina eller lycka eller någon :) )
Kul att vi verkar bli fler och fler som köper fjord!

Ja det saknas lite på mammans sida (och hon är som sagt inte diplomerad), men ska jag vara ärlig spelar det ingen roll för GU vilken härlig häst hon är :love: Stort tack för hjälpen! Både med sidan så jag kunde hitta hennes föl och förklaringen av den :)

Vad skönt att infot hjälpte dig :) är du med i någon fjordförening? Det kan du ju alltid bli så kan du vara med på fjordaktiviteter och lära dig mer om rasen. Var finns ni i landet?

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 132
Senast: Kilauea
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 872
Senast: Kajsalisa
·
Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
868
Senast: trazel
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 367
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka