Fjordhästavel 2009

Sv: Fjordhästavel 2009

Har haft ut veterinären idag och kollat med ul.Båda mina ston är dräktiga.
Ester dräktig med Lysluggen 194.:banana::banana:
Bitte dräktig med Aslan255.:banana::banana:
Grattis till alla fina poäng för visade hästar,+ Brynjes son.:laugh:

Vad kul med två dräktiga ston för dig :D
Kul för mig å höra om en Aslan dräktig också,
lite positivt var verkligen vad som behövdes just nu :bump:

Grattis Lycka för bästa kallblod med Etna idag på premieringen på Bjärsjölagård!!!!! Jätteroligt för Dig, det är du värd för allt slit och jobb du lägger ner på hästarna. :banana::laugh::bow::bump:

Tjohoo, en fjording i ardenner-meteropolen! :bump:

Det var Monett och Minna som jag visade, härligt välhanterade hästar:love: Obswervara att 4 st 3åringar gjorde körprov en eloge till er:bow:
Mumin Det var ju inga "katastrof" poäng, men visst hoppas man alltid som ägare-uppfödare eller hingsthållare alltid på klass1 hästar. Minns Pedros poäng i Vetlanda för några år sen.........

Tja, själv hade man nog inte ens blivit klass 3, utåttåad och taxbent så några gångarter har man inte, grov hals och inget vackert huvud heller.. Man kan väl inte säga så mycket om vad hästen visar för gångarter med en sån filur hängande i snöret.. Därför kunde jag inte heller strida för att lillebror skulle förbli hingst, jag hade aldrig kunnat göra honom rättvisa.

Twix som inte varit ute sen ettåring gjorde körprov bland knäppa ardenner, stirriga fjordingar, lastbilar, bilar och förvirrade människor och hon rörde inte en min. Hon stod parkerad blixtstilla i sådär tio minuter medan vi väntade på att de andra skulle coola ner. Twixen är bäst så sitt eget vis...

Mumin: Huvudet på spiken Du har en häst som är kanon i huvudet och som du nog kan ha med överallt utan att skämmas för henne! Vad är "dåliga" poäng jämfört med ett kanon psyke:confused: Tänk tvärt om du får 43 poäng och du kan inte ta med din häst för hon är"knäpp" VAR STOLT och GLAD:banana:

Jo jag vet, jag brukar säga att vad ska jag med en 45-poängare till om jag måste låsa in den i stallet för att den är livsfarlig, men just nu när besvikelsen är som störst är det ju tyvärr svårt att tänka så, helst vill man ju ha en häst som är snygg och hållbar OCH bra i skallen!

Dock har ju twix dessutom visat sig vara en ultimat reklampelare för fjordhästen för de som är helt fjordhäst-oinvigda... De ser inte fjordingen med de bra gångarterna för den kan ändå inte mäta sig med det stora halvblodet, men de ser den lilla fjordingen som helst vill sitta i knäet... Trist för tobben, bra för twixen ;)

*kl*

Jag har varit ute o snackat med Twix i hagen o sagt till henne att hon inte behöver vara ledsen för att hon inte fick massor av poäng och diplom.. För eftersom morsan inte vill bli dräktig i år så hade det ändå inte blivit något elit nästa år, så nu får vi hoppas att tobbe utvecklas på rätt håll och sikta på gångartsdiplom till våren istället!
Jag tror inte att hon brydde sig, hon ser nog fram emot att få semester och få se gräs i morgon istället, men det kändes lite bättre för hennes matte!

Oj, vad mycket kul att läsa. Grattis alla.

Mumin - hellre huvud än utseende. Jag skulle nog knappt få 30 poäng, inte värd att avla på alls med trasiga knän och dåliga åsknerver... Fast jag har en underbar son ändå! :P

Oj, vad mycket kul att läsa. Grattis alla.

Mumin - hellre huvud än utseende. Jag skulle nog knappt få 30 poäng, inte värd att avla på alls med trasiga knän och dåliga åsknerver... Fast jag har en underbar son ändå! :P

Ah detkanske är så man ska avla! två tokiga föräldrar blir en bra avkomma.
Vår son blev ju också rätt trevlig trots allt :rofl:

Krossar? Är han inte NO-import? ( Har inte den blekaste, men chansar hej vilt....:D)

Är det en hingst som är i livet idag?

Nej inte han. Ja, det är ca 6-7 år sedan han togs hit och han såg rätt så levande ut i sin hage häromdagen i alla fall....;)

Är det Heiden du menar? :confused: Har inte min bas tillgänglig, annars hade jag kunna sökt upp det på fem röda. :p

Nej inte han. Ja, det är ca 6-7 år sedan han togs hit och han såg rätt så levande ut i sin hage häromdagen i alla fall....;)

Hm... Kim Hero togs ju hit 2001, så det måste vara en hingst som kom efter honom. *djupt förvirrad* Godkänd för avel alltså?

Hauk Thun...?

Var det inte en Norgeimporterad hingst vars namn började på K?

Begränsar ju urvalet i så fall....:D

*KL*

Ingen som har bilder att bjuda på från lördagens premiering?:idea:

Etnas poäng?

Myckle: Har du inga 3-åringar att visa i år?

Behöver lite hjälp här för jag har fått hjärnsläpp vad gäller namnet på en hingst.
Importerad från norge och har ett namn som börjar på K.
Någon som kan svara?

Det är inte Knast Halsnaes du menar ?
Fast han kommer ju från Danmark.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 409
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Parasport, det viktiga värdskapet och nya Fritidskortet är tre teman när vi välkomnar dig som är ridlärare, tränare eller ledare i våra...
Svar
0
· Visningar
32
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Parasport, det viktiga värdskapet och nya Fritidskortet är tre teman när vi välkomnar dig som är ridlärare, tränare eller ledare i våra...
Svar
0
· Visningar
54
Senast: Gunnar
·
Hästvård Inspirerad av bukes tråd kring Atletix-dupe hade det varit kul med en tråd för hemmagjorda hästvårdsprodukter. Och jag kunde inte hitta...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 933
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka