Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hörrni, en fundering, 6 månaders stoföl av gul sort med stubbad man, vad har de för storlek på gimma? Föl eller ponny? Tänk vad snabbt man glömmer...
Om det är fölet du vill premiera är det som treårssto man gör det (tror jag...) Är det stoet så gör man det typ nu, med föl vid sidan om det är ett äldre sto (tror jag igen) Habina härinne är bra på sånt hät.Hej,
Ny här på buke och tänkte att ni kanske kan hjäpa mig. Är så att vi precis (eller ja snarare snart 2 månader sedan) fått ett litet stoföl (e Torps Gusten, u. Kaka) som jag gärna skulle vilja premiera i framtiden. Då tiden är knapp i år får det bli som ettåring.
Men nu till den stora frågan...
Hur går det egentligen till och vad skall man tänka på? Helt novis på det här som ni märker...
Tack på förhand!
Grattis till postorderfölet!
Kommer det fler efter Aslan?
Jag ska och titta på Ala imorgon, så det är fler fölbilder på g. Jag ska givtvis presentera hela stall Kry för er, om ni vill!?Tack snälla + Jossa och Julius.
Tänkte det var för lite fölbilder och dom har ju efterlysts.
Men det måste finnas fler som har lite bilder att slänga in ?
Jag ska och titta på Ala imorgon, så det är fler fölbilder på g. Jag ska givtvis presentera hela stall Kry för er, om ni vill!?
Habina härinne är bra på sånt hät.
Nu blir jag riktigt generad här. Jag vill föra till protokollet att jag visat på premiering en (!) gång i mitt liv och ett par gånger på utställning. Ingen utav dessa gånger var det fjordhäst heller.
Men om ursprungsfrågan handlade om att stamboksföra ett sto, så måste hon vara minst fyra år och kunna visa upp (eller bara bevisa "pappersvägen" ) att hon lämnat en avkomma. Det vill säga helt enkelt visat att hon är fertil. För fjordhäst görs stamboksföringen på sommarpremieringar, det finns lista på platser på SH:s hemsida. Där finns en massa annat matnyttigt också. Sedan finns det specifikt om fjordhästen på SFF:s hemsida under avel.
Som sagt, jag är inte kunnig på den här biten, det finns många fler i avelstråden som dessutom har praktisk erfarenhet av detta.
Ska åka och hälsa på min lilla imorgon!
Hon bor tyvärr 40 mil ifrån mig, så det är inte bara och åka när man vill