Fjordhästavel 2009

Sv: Fjordhästavel 2009

Någon som har tips på hur man knåpar ihop en annons om att låna ut mage på sitt sto. :confused: Hur skriver man egentligen? :crazy:

ta en post-it lapp, skriv UTHYRES på lappen, klistra den sedan på magen, ta kort och vips är du klar!

Garanterat uppskattat :D

Haha, det var en så rolig idé att den måste jag nog genomföra! :p :rofl:

Alternativt tar jag den här bilden, ritar en pil mot magen och skriver UTHYRES ovanför:

27681908.jpg

:rofl::rofl::rofl:

Ja det blir en omgång till då hon har ett 4-5 cm finfint ägg som skulle gå innom 1-2 dygn.

Ljossa: Minos är inte rödblakk, men har väldigt vit man och kan tas som röd. Ala är ju nästan lika söt som Diva;)
Mumin: Jag har fortfarande inte fått katalogen, ska ev åka och titta på lördag och då är det ju kul att kolla lite innan (vi har ju ej prem förräns 29).
Ljulius jag ska försöka att lägga in bilder! annars får Ljossa hjälpa mej igen;););)
Då var det med allt det ljusa jag blev lurad... Jag var bombis på rödblack jag. Ala är jättefin (tror jag) ska och kika nästa helg om allt går i ´lås. Nu får du se till att ha en bra hingst åt oss om tre år! ;)

Bilder! Självklart! Maila över dem bara så kommer de här!

Resultat på ultraljud i dag : Nina 3134 dräktig med Melvin 256:D
Timma 24-05-1096 dräktig med Brynje 218:love:
Lyndi 3056 Tyvärr ej dräktig med Melvin 256:cry:
66 % är kanske inte så illa ändå! Gör du nytt försök?

Tillägg! Hoppsan! Läste inte klart! Jag håller tummen! :)

Jo, Lyndi är betäckt i dag men vill inte ha Melvin egentligen, hon ställer sig för Brynje men kikkar åt Melvin så vi får lura henne lite. Går förbi med Brynje och han pratar lite så hon ställer sig och sen får Melvin göra jobbet. Jag börjar tro att Brynje kan snacka vilket sto som helst i brunst, vet då bara inte vad han nu säger till damerna för de brunstar som katten när han hummar lite.:confused:

Listigt som tusan, undrar om Melvin tar åt sig i flörtskolan.

Melvin är nog den lite tysta sorten, har märkt att han gärna vill sniffa lite, och buffa på stona, naffsa lite, säger inte så mycket.

*kl*

Idag har Frökens mamma stamboksförts, fick dock inga poäng för hon var för gammal. Men hon blev B-prem iaf! :laugh:

Haha, vad taskigt! :D

Vi gjorde samma sak med flertalet ston, tänk vad elaka vi människor är :rofl:

Ehh det borde hon kanske blivit.. Jag var inte där, fick bara smsrapport! :p

Vi var där och Saga fick AB och var så duktig! Fortfarande Dräktig med Denver 235.

Denvers ettårige son Cezar u. Ceserina e. Botvid fick 40p och rek att sparas som hingst! :banana:
Ceserina är åter dräktig med Denver.:D

Bra att du håller kollen åt mig!

Och bra att mamma Saga skötte sig. Är så himla kul att de visade henne!

*KL*

Vi var också i Tvååker med våra gulingar, trodde nästan att jag såg dig Bismark, men det måste ha varit någon annan! :D

Julla: Kul med 2 så fina ston till Denver! Lille Cezar var jättefin, mkt fin sida! :d

Vi åkte hem med följande resulat;

Vår 3 -åring;

MALVA (Kim Hero - Ene) fick sanslösa 109897 = 43p! :banana: Knappt vad vi hade väntat oss och både mor o jag såg ut så här :eek:! Malvis var för dagen lite trött och seg och såg oregelbunden ut i traven enligt Morgan, därav travpoängen. Vi är iaf dundernöjda och mkt glada över vår fina lilla tjej!

(Ps. Julla, kul att utbyta erfarenheter kring våra 2 speciella tjejer! :rofl:)

A:s hästar fick också bra poäng;

Lilla Björkhems ÄLVY (Hauk Thun - Alexander Lukas) nappade åt sig ett diplom med 98878 = 40 p.

Björkhems TESSA-MI stambokfördes med värdebokstav A! Efter 5 fölungar är hon fortfarande fräsch och fick 99888= 42p!

Nu börjar nästa nervösa period, om 2 veckor är det dags för nästa gäng!

*KL*

Vi åkte hem med följande resulat;

Vår 3 -åring;

MALVA (Kim Hero - Ene) fick sanslösa 109897 = 43p! :banana: Knappt vad vi hade väntat oss och både mor o jag såg ut så här :eek:! Malvis var för dagen lite trött och seg och såg oregelbunden ut i traven enligt Morgan, därav travpoängen. Vi är iaf dundernöjda och mkt glada över vår fina lilla tjej!

Jättegrattis till den fina poängen :banana:

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 409
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Parasport, det viktiga värdskapet och nya Fritidskortet är tre teman när vi välkomnar dig som är ridlärare, tränare eller ledare i våra...
Svar
0
· Visningar
32
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Parasport, det viktiga värdskapet och nya Fritidskortet är tre teman när vi välkomnar dig som är ridlärare, tränare eller ledare i våra...
Svar
0
· Visningar
54
Senast: Gunnar
·
Hästvård Inspirerad av bukes tråd kring Atletix-dupe hade det varit kul med en tråd för hemmagjorda hästvårdsprodukter. Och jag kunde inte hitta...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 923
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring