Fjordhästavel 2009

Sv: Fjordhästavel 2009

Vad kul med resultat :) Någon som vet längre stam på Höjgaards Ivana och Helgafin?

Julla: GRATTIS ! :)

*kl*

Fredagen den 13e och jag fick en chock ikväll.. När Sevi´s FV ringde och sa "grattis till en dräktig häst" jag bara ehh va? :confused: :o innan jag fann mig! Förvånad o chockad men ändå nånstans, jag hade det på känn... När jag fick bilden på henne skickad när jag direkt sa att hon har fölmage - fast att man inte ska kunna se det redan..

Så Sevi´s avslutade avelskarriär dröjer tydligen ett år, och hon får möjlighet att avsluta den på ett bättre sätt. Nu hoppas jag att jag hinner med så att vi kan behålla Tobbe till efter treårs, nu satsar vi på Elit!

Hm, snart dax att hämta hem lilla Ala. Jag har redan ordnat till bädden i den box hon ska bo, strött på nytt och nu är det dax att beställa kraftfoder. Det var längesen jag hade en så här liten och man glömmer snabbt. Jag har ingen analys på hö ännu och det lär hon ju ha fri tillgång på. Tills analysen är klar får jag höfta. Det är bonden som gör den och det väntar jag på, att bara skicka från en bal blir ju inte helt rätt.

Jag har goda erfarenheter från Hippo, och tror det får bli Hippo Grow Breed. Shit, helt plötsligt känns det svårt igen... Oj, vad snabbt man glömmer...

Hur som helst, siktet är inställt på den 20 december. Sen kommer bildbomben på min prinsessa!

Tack alla för era gratulationer:D!
Jätteroligt att så många följt Kenzos äventyr i Danmark!

Hm, snart dax att hämta hem lilla Ala. Jag har redan ordnat till bädden i den box hon ska bo, strött på nytt och nu är det dax att beställa kraftfoder. Det var längesen jag hade en så här liten och man glömmer snabbt. Jag har ingen analys på hö ännu och det lär hon ju ha fri tillgång på. Tills analysen är klar får jag höfta. Det är bonden som gör den och det väntar jag på, att bara skicka från en bal blir ju inte helt rätt.

Jag har goda erfarenheter från Hippo, och tror det får bli Hippo Grow Breed. Shit, helt plötsligt känns det svårt igen... Oj, vad snabbt man glömmer...

Hur som helst, siktet är inställt på den 20 december. Sen kommer bildbomben på min prinsessa!

Bättre julklapp går inte att få :love:!
Lycka till med din lilla prinsessa!

Vad roligt att få en sådan julklapp :laugh:. Antar att det har varit långa månader att vänta på lilltjejen.

Många, långa månader. Närmre bestämt sju när hon väl är hemma, drygt sju! Men nu snart, snart! :banana:

Åhh snacka om världens bästa julklapp:love:'

Jag är inte avis.. Inte avis, inte avis, inte avis:angel:
Jag hoppas på massor med kort när lill-prinsessan är hemma?

Du kan sluta hoppas! Klart det blir massa kort! Fast en månad till lär du få vänta, minst! Blir det skitväder åker jag efter jul. Det är viktigare att få hem henne hel, än att chansa och åka i skitväder!

Helt klart! Har man så dyrbar last så tar man alla säkerhetsåtgärder som finns:D

En månad är ju jättelänge nu när det börjar närma sig, varför är det alltid så? När det är långt kvar så känns det iof som att tiden går sakta men när det börjar närma sig så går ju tiden i snigelfart på riktigt!

Visst är det skumt?! Undrar om det finns ngn vetenskaplig studie på det....

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 409
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Parasport, det viktiga värdskapet och nya Fritidskortet är tre teman när vi välkomnar dig som är ridlärare, tränare eller ledare i våra...
Svar
0
· Visningar
32
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Parasport, det viktiga värdskapet och nya Fritidskortet är tre teman när vi välkomnar dig som är ridlärare, tränare eller ledare i våra...
Svar
0
· Visningar
54
Senast: Gunnar
·
Hästvård Inspirerad av bukes tråd kring Atletix-dupe hade det varit kul med en tråd för hemmagjorda hästvårdsprodukter. Och jag kunde inte hitta...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 935
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit