Fjordhästavel 2009

Sv: Fjordhästavel 2009

Ja, när Knast Halsnaes gav sig av i trav så var inte tårarna allt för långt borta.. Herreguuud vilken häst! Det är förståeligt att han finns i så många svenska hästars stamtavlor...

Vadå inte långt borta?! Jag grät så tårarna sprutade när han travade. Ryser fortfarande vid minnet, vilken helt fantastisk hingst! :love:

Håller med om allt du skriver Tingeling! Även massor av Grattis till er och era fantastiska hästar :love:! Tack också för trevliga och givande diskussioner;).

Stort Grattis till alla er som fick igenom era fina pojkar!!

Sen att få se Knast live och alla gamla riksettor gjorde ju inte saken sämre!
Att se en så gammal hingst röra sig som han gör var helt outstanding:love:!

Tack alla för trevliga pratstunder och hoppas att vi ses nästa år i Vetlanda!!

Och ändå glömde jag det viktigaste....:D

Helgens skönaste, härligaste, coolaste och mest hjärtevärmeande upplevelse var att få se den oerhört duktige och talangfulle lille handlern som så fint visade upp underbara Grynet, still going strong!

Den 11-årige pojken som hade sådan pondus och hanterade henne så väl - fasen vad duktig han var. Han hoppas jag att vi får se mer av!:love:

DET gjorde mig dimmig i ögonen!

Och en sak till!

Vessmer! Vilken hingst! Snygg sida, och härliga rörelser - dock så hingstig, så hingstig....Emma gjorde ett jättebra jobb, hon är inte lite tuff!

*kl*

Vilken helt otrolig helg!

Höjdpunten var nog oavsett allt, att se Knast Halsnaes flyga fram till stående ovationer. Vilken FANTASTISK hingst!

Ja, och vi då? Årgångsetta, Bästa Hingst och Res BIS... Helt otroligt och jag tror det knappt fortfarande!

Dessutom med så fina hästar som Argus frö tex! Fantastiskt fint förberedd och i utmärkt skick, grattis Indiv till en härlig hingst!
För att sen inte tala om Björkhems Ässa-Mi, 45 poäng!!! Wow säger jag bara och GRATTIS till Tingeling + mamma och till uppfödaren Stall Björkhem! Ett fantastikt vackert sto som dessutom är dräktig, precis som det skall vara!

Lite bilder för den som vill se :

29431876.jpg

29431869.jpg

29431868.jpg

Ässa-Mi och Gandalf med sina täcken
29431880.jpg

Två glada "Bukemänniskor och Bukehästar!"
29431879.jpg

Nu ska jag sluta bildbomba,,,

Jag måste bara återigen säga jättestort GRATTIS till dig och det var helt fantastiskt att se dig visa upp Gandalf på ett kanonbra sätt, och att Gandalf dessutom skötte sig bäst av alla hingstarna (unga som gamla!), det var ni så väl värda! :D

Tack! Dina ord värmer ska du veta, blir mest glad att folk tyckte Argus var välskött och välförberett, äntligen syns det vilket jobb man lägger ner.... Måste jag upprepa att jag älskar denna guldklimp till häst? Nu har jag äntligen hittat det hästmaterial jag letat efter. :)

Ja jösses dina hästar alltså! GRATTIS :D:love:
Måtte varit häftigt :D

Indiv kan tänka mig att det värmer bra när dom tycker att han är välskött
och välhanterad. Det är ju faktiskt en väldigt viktig bit :laugh:
Grattis du med till godkännandet!:banana:

Tack skogstomten och mumin, ojoj, nu blir jag ju rörd på nytt :) O jag som redan har tjutit en massa :P

Ni ska det givetvis stå, inte vi jag kan ju knappast ta åt mig äran :p Men grattis i alla fall - njut av det så länge du kan! :D

Vilken helg!!!!

tack vare "vissa" människor blev den bättre än någonsin :p

Grattis till alla fina framgångar! Men jag tycker allt att herr domare skulle bytt ordning på hästarna i segerstriden ;) för mig är Malva den bästa och den jag trott på hela tiden, men nja jag dömer ju inte heller så jag får väl ge mig, i vilket fall är det två fantastiskt fina ston med lite olika modell och typ men båda av superduper-kvalité, annars får man inte dom poängen.... liiiite rätt hade jag när jag tippade vinnaren ändå =) Men sen är det ju så att utan rätt matchning och en bra visare får man inte de poängen heller, Tingeling du e bäst :d;)

sen är jag själv otroligt nöjd med "min" Smilla som äntligen fick sina 40p. Hon är långt ifrån färdig i utvecklingen, påminner väldigt mycket om sin spinkiga mamma som 3åring och jag vet så bra det kan bli både gångartsmässigt och sida när allt sitter på plats. Som ett årgångsvin, blir bara bättre med åren:angel:

Nu flyger tankarna om betäckning i huvudet, MEN jag ska ju inte betäcka :crazy: Jag har iaf en plan men hade så gärna velat se mer av Kenzo, så fruktansvärt tråkigt att inte få en bedömning på honom, unghingstar vet inte alltid sitt egna bästa, jag lider med ägarna och uppfödarna som jag hoppas inser att det ändå trots alla hormoner är en kanonhingst... kanske något för framtiden ändå? Helt klart med på min lista över kavaljerer till Celine :love:

Ryktet flög över Vetlanda att danskarna snappat åt sig honom... :d

Mmm vet detta och för mig och Celine är det inget hinder att åka båt, det har vi gjort förr :) för mig får det kosta hur mycket det vill och vara hur omständigt som helst att betäcka bara det resulterar i ett dräktigt sto och förhoppningsvis en bra bebis, vilket självklart inte är något garanterat...:d

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 411
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Parasport, det viktiga värdskapet och nya Fritidskortet är tre teman när vi välkomnar dig som är ridlärare, tränare eller ledare i våra...
Svar
0
· Visningar
32
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Parasport, det viktiga värdskapet och nya Fritidskortet är tre teman när vi välkomnar dig som är ridlärare, tränare eller ledare i våra...
Svar
0
· Visningar
54
Senast: Gunnar
·
Hästvård Inspirerad av bukes tråd kring Atletix-dupe hade det varit kul med en tråd för hemmagjorda hästvårdsprodukter. Och jag kunde inte hitta...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 945
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka