Fjordavel 2008

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Fjordavel 2008

Det var faktiskt Orvar jag syftade på, MEN jag ser gärna Gandalf också i Vetlanda 09, då skall vi inte själv visa hästa, bara njuta av andras vedermödor.....

Ok, då är det bäst jag ringer till uppfödaren och ber snällt att hon visar Stjärna (hoppas bara domaren tycker Orvar är fin också så att det blir värt mödan) :D

Vad är brukligt att man har för kläder på sig på en visning/premiering?
Jag hade tänkt vita byxor men dessa har jag ju ingen användning av senare utan det lutar nog åt svarta. Går det bra tror ni? Till det tänkte jag något vitt upptill och då det är i mitten på september så kanske det skulle funka med en vit fleecejacka?? Vad tror ni?

Vad är brukligt att man har för kläder på sig på en visning/premiering?
Jag hade tänkt vita byxor men dessa har jag ju ingen användning av senare utan det lutar nog åt svarta. Går det bra tror ni? Till det tänkte jag något vitt upptill och då det är i mitten på september så kanske det skulle funka med en vit fleecejacka?? Vad tror ni?

Der blir säkert kanon! Sista jag visade så hade jag grå finbyxor, kängor, vit skjorta, grön säkerhetsväst och hjälm. Handskar också, svarta!

Bilder: http://marion-micke.pixbox.se under "Kvinnersta"

Vi ska iväg lördagen 13/9 alternativ dag 14/9. Jag kommer att vara supernervös men det hör väl till. Om han är förjävlig får maken visa honom.

Haha!

Det är det man har makar till! Är det några andra fjordingar anmälda?

*delvis kl*

Kan man få stoet stamboksfört i sverige istället? Det är MYCKET närmare till en svensk visningsplats än en Norsk....
*funderar*

Japp, ut och fota med dig!

Har du visat Charlie ngt i år (förutom att han är anmäld till Vetlanda)?

Senast ändrad:

Vad har vi för dräktiga ston i år och med vilka?

(eller har vi redan en Habina-lista på det? *förvirrad som sagt*)

Vart skulle du visa honom någonstans?
Jag ser att du är ifrån mina gamla trakter... Jag har bott i Hjo.. :)

Vi ska åka till Uddetorp. Vi har inte så långt dit, cirka 6 mil. Synd att ni inte bor kvar i Hjo för då hade vi kunna träffas.

Haha!

Det är det man har makar till! Är det några andra fjordingar anmälda?

Anmälningstiden har inte gått ut ännu så jag har inte fått någon katalog än. Hoppas att det inte bara är vi som är gula. På den "riktiga" premieringen så var det ett helt gäng med gulisar :laugh:. Min make är lika intresserad av hästar som jag så det är lätt att få hjälp och sällskap i stallet :laugh:.

Jag kommer troligtvis inte att kunna åka till Vetlanda i år för på söndagen så ska vi åka och visa vår islandshingst. Varför ska allt roligt antingen vara för långt bort eller på samma dag?? Typiskt :devil:. Tänkte att det kanske är bra att åka och kika på visningen innan man eventuellt ska vara med (har höga förhoppningar på Orvar :D :rofl:). Skämt och sido jag hade verkligen velat åka i år för om vi flyttar upp till nästa år så blir det ju ganska långt att åka. Kanske får ta en sen semester och åka ner då.

Hur många av er ska åka??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 413
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·
Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
2
Svar
33
· Visningar
1 770
Hästmänniskan Med anledning av diskussionen i en annan tråd (Vi som letar häst II) kände jag att jag ville fortsätta diskussionen om vad som är ett...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
8 678
Senast: Franken
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka