Fjordavel 2008

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Fjordavel 2008

:banana::banana::banana: Underbara stolinje Lene 168! Nu har jag bara en sak att tillföra: BETÄCK, BETÄCK, BETÄCK. :angel:

Det kan du nog glömma... Yena är ämnad till dressyrhäst, har försökt få loss nya ägarens gamla sto (det blev konstigt) som är Solisens halvsyrra OCH rödblack i typ hundra år för att rädda min gamla stostam, nu är hon 18 och jag har faktiskt gett upp hoppet!!!

Har också en blivande avelshingst efter samma mamma och Trollfin? Kanske han kan kandidera som blivande kavaljer år Ariel.
:laugh:

Och förresten det skulle ju vara 09 ovan!!

Kruxet är ju att det blir 2xKnast i tredje och fjärde led. :crazy: I och för sig bättre än Taffsnäs Åhle 202, som ju har Knast som pappa...

Just det! Du är ju såld på Taffsnäs Åhle, det hade jag glömt!

Hade det varit i Danmark, hade det varit helt ok, de hade förmodligen accepterat det ytterligare nån gång...
Skall ner och diskutera det med dem på lördag, och gå på en stallrond för att kolla av om det finns nåt intressant UTAN den kombinationen!!

Är betraktad som ett UFO i deras ögon för att jag påpekar detta underbara fenomen.

Och nej, jag SKA INTE köpa nån mer häst, jag SKA INTE köpa nån mer häst, jag SKA INTE köpa nån mer häst......

hahahaha, det tror jag på när jag ser det!

Ska vi slå vad hur många nya hästar det blir? *visslar*

Ja, det tänkte jag oxå på, vad jag vet så är han anmäld som valack till premieringen i Kvinnersta. Fast det kan ju vara ett tryckfel... ;) Blir ju ofta det i de där katalogerna...

Och nej, jag SKA INTE köpa nån mer häst, jag SKA INTE köpa nån mer häst, jag SKA INTE köpa nån mer häst......
:rofl::devil:

Tur att man har långt till Danmark och halvlångt till Norge :angel:
...och inte pengar heller för den delen.
Nog mkt pengar att köpa valp nu ju,
för övrigt var det itne snällt att sätta ut Cockervalps bild på hemsidan.
Myyycket elakt.

Hahaha, jag har lååååååååååååååångt till Norge och det blev ändå en till häst (hur gick det till?!)

Så det finns inga garantier :P:P

Det kan nog stämma att Atari är kastrerad, för som Ljulius skriver så är han under valacker. Den enda dessutom, och så illa hoppas man inte att de trycker... 2 hinstar och en valack i samma ålder. Vore skumt om det blev fel...

Har fått höra att Atari är kasterad.

Ägaren har ju egentligen inte tänkt att behålla honom som hingst, kanske blev det ohållbart i och med att ägaren letade stallplats i Stockholm?

Men synd samtidigt, hade varit kul att se honom som tvååring igen.

Ja det kanske inte är så lätt, att ha en hingst i ett "vanligt" stall. Det var ju annars en stor fjording vad jag förstått. Men det kommer ju många iaf, får vara glada för dom. Har inte riktigt förståt vilken dag man ska åka om man bara vill se hingstarna ?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 415
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·
Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
2
Svar
33
· Visningar
1 799
Hästmänniskan Med anledning av diskussionen i en annan tråd (Vi som letar häst II) kände jag att jag ville fortsätta diskussionen om vad som är ett...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
8 679
Senast: Franken
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka