Fjordavel 2008

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Fjordavel 2008

Drar ni till Östergötland så följer jag gärna med! Lagom långt bort och många fina fjordingar :d

Ja, det börjar snart synas att han faktiskt är grå och inte smutsgul...

Och då kommer det lite ränder och tecken, sååååå fint tycker jag! :love:

Kära nån! Ni bor ju inte alls särskilt långt ifrån varandra. Nu tänker ni som skåningar(duckar).
Hos Loch är det jättefint att ha unghingstbete, tycker jag.

Jag tror de allra flesta uppfödare/hingsthållare blir oerhört stolta och glada om någon de inte känner är intresserade av deras hästverksamhet. Det är er blygsel det kommer an på. Så, ring upp den ni vill hälsa på , nu , genast!

Hur långt är det då? *undrar*

Jag får väl ta mig samman och ringa runt lite, det enda jag eg är orolig för att att komma hem med bagageluckan full med fjordingar :D:rofl:

Jag hade ju tänkt göra en resa genom Sverige i sommar för att hitta min drömhäst. Nu har jag ju redan råkat köpa henne ( :angel: ) men jag är helt klart sugen på att åka till någon/några uppfödare och kika ändå. Östergötland är ju inte så långt borta och där finns det flera uppfödare med hingststation. Vi kanske skulle göra sällskap? :idea:

Absolut!

Någon annan som vill hänga på kanske?!

Alla är välkomna!

Ni är så välkomna till Skåne också om ni vill! Vilket landskap kan ståta med TVÅ stuterier med knappt 1,5 km emmellan, hinner titta på mycket häst och slita lite väg...

Ja, Lycka, jag har länge velat åka till dig och hälsa på. Men jag är rädd att jag kommer hem med en till fjording då. :o

Ikväll har vi premiärbetäckt och därmed går startskottet för avelsåret 08-09. Dags för nya listor Habina?:)

Ikväll har vi premiärbetäckt och därmed går startskottet för avelsåret 08-09. Dags för nya listor Habina?:)

Haha, jag tror jag inte kommer att vara lika engagerad det här året. Fjolårets lista berodde ju på att jag trodde mig kunna köpa fölunge... :angel:

Fast samtidigt lär jag väl inte helt kunna hålla fingrarna i styr. Vem är det som betäckts? Antar att Mykletind är den lycklige herrn. :love:

Hilde 3304 e.Furubäcks Io 210 u.Sevi 3016 e.Furubäcks Seger 157, och ja det är MT , jag har ju för ovanlighets skull "bara" en hingst på station i år!

Först gick han ett rejält dressyrpass, så det var en svettig och manlig herre som uppvaktade henne, fast hon verkade tycka det var ok utan after shave mm...

Tycker att du får engagera dig iallafall i år, det är ju faktiskt du som är bäst på det där med statistik och siffror!!:devil:

Jag håller med! Klart du måste hålla koll åt oss Habina!

Kul med bebis på Hilde med, hoppas att det blir något bra. Är ju liiite partisk :angel:

Fröken ska nog börja brunsta snart men tänkte vänta tills mitten på maj med att åka med henne. Tycker det är svårt att veta när man ska åka, när vet man att det är dags? Som nu tex. har hon ganska mörka slemhinnor mot vanligt och är allmänt smågrinig på hagkompisen, men så är det ju bara ston här hemma så det kanske inte visar sig så mkt heller? *funderar*

Det löjligaste jag hört på länge. Här väcker du allas lust till siffror och %, och antal och allt annat i sifferväg och så vill du lägga av för att du köpt en häst!
Tänk på dom med många hästar, vad ska dom lägga av med då?
Jag är beroende av dina beräkningar, gillar dom och väntar på dom.
Vill att nuvarande lista mycket noga följs upp med publicerat resultat på respektive dräktighet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 419
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 077
Senast: Piaff
·
Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
2
Svar
33
· Visningar
1 813
Hästmänniskan Med anledning av diskussionen i en annan tråd (Vi som letar häst II) kände jag att jag ville fortsätta diskussionen om vad som är ett...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
8 679
Senast: Franken
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka