First Wish

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare simpan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 231

simpan

Trådstartare
Fattar inte vad som blir fel men jag får noll- 0- resultat när jag söker, trots att jag vet att det finns massor av trådar om honom eller trådar där han nämns. Har nog till och med skapat en själv och vet att jag läst i flera.....
Nån som fattar varför det inte kommer upp några resultat?? :confused: Nån annan som får upp resultat på samma sök? Såhär har det varit i flera månader för mig.

Hursomhelst, hade tänkt att kolla om det finns någonstans på nätet som det ligger ute en video på honom. Bukefolket brukar vara duktiga på att hjälpa sina medmänniskor med underbara länkar som man aldrig skulle hitta själv. :angel::D

Nån som kan hjälpa mig i denna fråga? Skulle så gärna vilja se med egna ögon hur han rör sig och har inte möjlighet att åka till Skåne...

Sv: First Wish

Fattar inte vad som blir fel men jag får noll- 0- resultat när jag söker, trots att jag vet att det finns massor av trådar om honom eller trådar där han nämns. Har nog till och med skapat en själv och vet att jag läst i flera.....
Nån som fattar varför det inte kommer upp några resultat?? :confused: Nån annan som får upp resultat på samma sök? Såhär har det varit i flera månader för mig.

Hursomhelst, hade tänkt att kolla om det finns någonstans på nätet som det ligger ute en video på honom. Bukefolket brukar vara duktiga på att hjälpa sina medmänniskor med underbara länkar som man aldrig skulle hitta själv. :angel::D

Nån som kan hjälpa mig i denna fråga? Skulle så gärna vilja se med egna ögon hur han rör sig och har inte möjlighet att åka till Skåne...

Har hört att de säljer DVD eller video band från hingstvisningarna i Tullstorp... Ring dit, de kan säkert hjälpa dig...... Hingsten står ju där...:bump::bump::bump:

Ja, det vet jag :D Men tack för tipset, nu det så att jag är för snål för att betala den DVD'n :o Nu blir jag väl halshuggen men jag tycker att det är lite konstigt att Tullstorp som är ledande i så mkt annat inte har video på sina hingstar på hemsidan. Inte ens de som betäckt med deras hingstar får en DVD utan att betala, kan förstå att de inte har råd att skicka till alla som bara funderar men de som valt hingst från dem och betäckt borde ju kunna få ta del av materialet gratis tycker jag. Kanske genom att man rar av kostnaden från betäckningsavgiften el dyl.
Framförallt så borde det vara busenkelt att lägga upp video på hemsidan, då slipper de ju dessutom en massa krångel med att skicka hit och dit, måste ju gå en väldig massa tid bara till att skicka DVD-filmer, vad enkelt för intresserade stoägare att bara kunna ladda ner och kolla, vill man sedan ha mer info så kan man ju ta kontakt.
Nu har de tyvärr gjort valet att inte lägga ut men efterson det finns video på var och varannan hingst på andra ställen än just hingstarnas hemsida så frågar jag här om någon vet om det ligger någon ute på just First Wish.

Tack! Just den vet jag att jag läst! Fick du fram den genom att använda sökfunktionen och söka på hans namn?
Jag fattar inte varför jag inte får upp några resultat, det funkar fint att söka på annat.... Det är just First Wish som inte går, funkar inte heller om man delar upp namnet och söker bara på det ena ordet.

Jaja, åter till huvudfrågan :) Har du koll på om det finns video att hitta på gossen?

Ja, det vet jag :D Men tack för tipset, nu det så att jag är för snål för att betala den DVD'n :o Nu blir jag väl halshuggen men jag tycker att det är lite konstigt att Tullstorp som är ledande i så mkt annat inte har video på sina hingstar på hemsidan. Inte ens de som betäckt med deras hingstar får en DVD utan att betala, kan förstå att de inte har råd att skicka till alla som bara funderar men de som valt hingst från dem och betäckt borde ju kunna få ta del av materialet gratis tycker jag. Kanske genom att man rar av kostnaden från betäckningsavgiften el dyl.
Framförallt så borde det vara busenkelt att lägga upp video på hemsidan, då slipper de ju dessutom en massa krångel med att skicka hit och dit, måste ju gå en väldig massa tid bara till att skicka DVD-filmer, vad enkelt för intresserade stoägare att bara kunna ladda ner och kolla, vill man sedan ha mer info så kan man ju ta kontakt.
Nu har de tyvärr gjort valet att inte lägga ut men efterson det finns video på var och varannan hingst på andra ställen än just hingstarnas hemsida så frågar jag här om någon vet om det ligger någon ute på just First Wish.

Kan man inte betala den lilla summan tycker jag man får vara utan!!!!
Livet är inte gratis!!! Då skulle betäckningen kosta mer, du tror väl inte att hingstägarna kan ge den till alla som betäcker?? De har ju lagt ner mycket pengar på att få fram dem till och bli godkännda och har sina visningar där man kan se dem och kan även se dem på webben då visningen är. de har kataloger som man får GRATIS om man ber om det, borde inte detta räcka????

Ja, det vet jag :D Men tack för tipset, nu det så att jag är för snål för att betala den DVD'n :o Nu blir jag väl halshuggen men jag tycker att det är lite konstigt att Tullstorp som är ledande i så mkt annat inte har video på sina hingstar på hemsidan.
I och för sig tycker väl jag också att det hade varit trevligt om de hade haft video på hingstarna ute på hemsidan, men DVD:n kostar bara 222 kr inkl moms och frakt. Fick ett oerhört trevligt bemötende hos Tullstorp när jag beställde den och hade den i brevlådan efter två dgr.

Jag tycker inte att man betalar så lite för att betäcka med hingsten... 10000 plus moms, då är kostnaden för DVD'n väldigt liten för hingstägaren. Skulle jag behöva betala 200:- för video på alla hingstar jag funderade på till mina ston skulle det snart inte finnas pengar kvar till betäckningen, även om summan kan tyckas liten i sig.

Tråden startades inte för att såga hingsthållaren för att de inte ger ut gratis DVD-filmer utan med en undran om det fanns att finna video på nätet. Ett tråkigt konstaterande bara att det inte finns på deras hemsida när de i övrigt ligger så väl framme i tekniken och har bra ideér om mycket och tråkigt att inte betalande stoägare kan få en DVD till sitt betäckta sto (förstår fullt att inte alla intresserade får gratis DVD, men tycker att de som betäckt och betalat avgiften borde kunna få den).
Jag har pratat med hingsthållaren om både det ena och det andra och det finns inget att klaga över i kontakten med dem, mkt bra bemötande osv så denna tråd är INTE avsedd till gnäll över dem, hoppas att det kan respekteras och vi behöver inte diskutera det mer, önskar att vi återgår till ursprungsfrågan.

Det finns en väldigt fin video med Briar, Okeanos och Meges som också har Tullstorp som hemmastation på nätet, så det är nog upp till hingstägaren att ordna en sådan själv eftersom de tre hingstarna har samma ägare http://www.colibri.tv/tullstorp2007/tullstorp.html

De verkar ju som om FW får tillräckligt med ston ändå, och Tullstorps hingstvisning med b la FW kunde man se på nätet under några dagar i mars.

Hör inte till tråden, men jag älskar de partiet på den där videon när Briar hoppar terräng hinder och sen verkligen galopperar på .... Härligt att se !

Jag tycker Tullstorp är mycket generösa med sina hingstar. Varje år har de en gratis visning av hingstarna, avkommor samt man får hälsa på hingstarna i stallet. De serverar dessutom korv och dricka utan extra kostnad. Under dessa dagar har man även möjlighet att se visningen via sin dator. Jag tycker nog att de kan få ta ut en summa då för deras DVD. Jag har inte sett den själv men antar att den är ika proffsigt gjord som mycket annat som kommer från Tullstorp.

Man får också 1000 kr rabatt om man beställer en betäckning med en av deras hingstar på hingstvisningen, och ja, DVD:n är proffsigt gjord.

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 882
Senast: SiZo
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
11 105
Senast: gulakatten
·
Avel Skulle vi inte kunna ha en tråd där vi länkar alla sidor vi vet där man kan hitta tävlingsresultat/bedömningsresultat/tidigare avkommor...
2
Svar
20
· Visningar
5 352
Senast: Gabby_Ossi
·
Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 271
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka