Fira jul.... FY sjutton!

H

humlanotrocadero

Min man sa igår till mig:

"jag har pratat med mamma o bestämt att vi firar jul på landet med dom (30 mil tur/retur)"

Jag blev faktiskt chokad o fick inte fram ett ord:confused:, PRATAR man inte om sånt?

Vi är gifta o har en nyfödd.

Jag kan väl tänka mig att åka dit över dagen, vilket jag idag säger då får jag luren i örat o massa skällsord, för på landet ska man vara i MINST 3-4 dagar, jag är *massa fula ord* som ens kan säga något sådant.
Jag vill träffa min familj på julafton oxå.

Sist vi var där var jag i 9 månaden o fick bara frukost o en flaska vatten för som hans mamma sa "vi äter inte lunc på landet" middag serveras 21.00.

Till saken hör att hans mamma utnyttjar att hon har dåligt hjärta, var jul är den sista o ska därför firas enligt hennes önskemål.

Vi har ingen egen bil utan kommer att hyra bil för att åka dit.

Sv: Fira jul.... FY sjutton!

:eek:

våga vägra... säg att du inte vill bli behandlad som sist...

om du har tur kanske det är sista julen :angel:;):p

Är det din sambo som säger fula ord när du ifrågasätter?

Det behöver väl knappast sägas, men ni är ju två personer som avser fira detta tillsammans med erat barn, och att han inte ens frågar dig... respektlöst. :crazy:

Men jesus...

Jag skulle inte ställa upp på något dylikt om min sambo lagt fram det så som din man gjorde..

Inte en chans..

Men jesus...

Jag skulle inte ställa upp på något dylikt om min sambo lagt fram det så som din man gjorde..

Inte en chans..

Håller med.

Skulle min man vara så otroligt klumpig och sen kalla mig för en massa fula saker... :crazy:
Jag skulle tvärvägra.

Jösses, noll respekt....

Fira du med din familj så kan han sitta på det där landstället o ha "kul".

Jag hade sagt "vad kul att du åker och är med din familj, jag och junior ska fira med min familj, det har vi planerat sedan 2 månader tillbaka :devil:"

Jag skulle inte åka.

Det är en allmän fråga här hemma med, var ska vi fira jul. Är vi inte hos svärföräldrarna på självaste julafton blir det ledsna, men jag har ju faktiskt också en familj!! Så i år ska vi inte åka någonstans alls, och ingen får komma hem till oss. Punkt.

Anledningen till detta är dels för att jag vill slippa detta eviga åkande, dels att jag vill etablera amningen innan man ska sitta inför hela släkten och rättfärdiga sjalandet, att vi bär alldeles för mycket och att bebis äter för ofta....

Man kan aldrig bära för mycket eller mata för mycket när det gäller spädbarn enligt mig.

Jag skulle aldrig accepterat det! Låt han åka själv i så fall.

Vi har småbarn och julen firas hemma hos oss punkt slut. Svärmor och svärfar har aldrig hållt sams sen de skiljdes för 20 år sen och då får de helt enkelt se till att 1. komma på olika dagar 2. se till att hålla sams hemma hos oss.

Nej inte enligt mig heller, men tyvärr är inte alla av samma åsikt.... "ska han äta nu IGEN" är en kommentar jag har hört för ofta.... Så iår ska vi fira hemma, ensamma med barnen, och min stora, nästa vuxna pojk!

Nu har jag varken man eller barn men jag bara måste svara;

Hade min man först bestämt själv att "ja nu firar vi jul hos mina föräldrar" utan att höra med mig först och sedan varit otrevlig hade jag blivit så fruktansvärt förbannad och besviken att jag i ren protest firat jul på annat håll. Ni är ju tillsammans och du är mamman till hans barn; förtjänar du inte mer respekt än så? Nä vet du vad, jag tycker du ska fira med lill*n på det sätt DU känner för.

Jag tror att din man tar ut den ilska han egentligen skulle vilja kanalisera mot sin mamma, på dig. De har uppenbarligen något trassel där. Försök hålla dig lugn och ta upp frågan sakligt, så kanske det ger sig vad som ligger bakom. Jag kan tänka mig att det inte alls egentligen har med dig att göra!

Det kan ju vara så att han mer eller mindre blev övertalad av sin mamma, och är för svag för att säga "jag ska prata med humlanotrocadero först".

Kanske är det därför han blir otrevlig - för att han känner sig trängd.

Det enda han kan göra för att ni ska slippa sådana här situationer om och om igen är att han inser hur svag han är gentemot sin mamma, och vad det innebär för hans relation till dig och bebisen. Är morsan verkligen värd att riskera familjen för?

Prata med honom om detta, men var stenhård på att inte gå med på något du inte själv vill.

Han känner sig sjukt trängd, han vet att jag vantrivs där.

O JA det är mig han kallar massa fula saker, eller rättare sagt han öser massa skräp över mig bara för att han blir arg.

Jag är på väg att i ren protest vägra, men jag vill försöka samarbera samtidigt !

Är det inte att gå halva vägen var att ändå hyra bil för att ta sig dit, vara där o äta o mysa lite o sen vara med min syster o hennes barn (som faktiskt är frans-basels enda kusiner)på kvällen?

Ta ett djupt andetag. Fundera på vad som är viktigt för dig. Ring upp mannen och lägg fram det sakligt. Det första är ju att han borde ha diskuterat med dig innan han bestämde något.

Om du väljer att följa med till lander så bunkrar du upp med mat så att du får äta när du är hungrig! Viktigt när du ammar.

Lycka till! kramar Petra

Tack, jag ammar inte men maten är viktig i alla fall, den var speciellt viktig då jag var i nionde månaden o jag inte fick någon :O(

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 385
Gravid - 1år Barnlängtan börjar komma ikapp mig och huvudet börjar snurra… Det som snurrar mest för tillfället är mina rökande svärföräldrar. Som...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
8 493
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Förlåt att jag inte skrev på ett tag ifall nån blev orolig eller nåt sånt då. Det var isåfall INTE meningen men orkade inte läsa nånting...
2
Svar
36
· Visningar
3 109
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
9 207
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd