Finns kattutställning för blandraser??

Sv: Finns kattutställning för blandraser??

Maskarna tar ju näringen från kattens mat, dvs katten blir utan. Därför tappar dom i vikt och blir tunna. Som när människor är undernärda (du har säkert stet på TV från svältområden, barn som ser runda ut) så svullnar buken trots att man är för smal. Bukig är alltså när man är smal, men svullen över buken.

jaha, okej. Men om detta "bukiga" tillstånd uppstår igen men man ser inga symtom av mask varken uppstötningar eller i kattens låda Kan det vara mask ändå eller kan dom bli bukiga av tex gas eller nått??

Det kan vara mask ändå. Man kan lämna in avföringsprov, sol är bra på sånt. Alltså på hur man gör :o :D

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 529
Senast: Calmiche
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 248
Senast: Emtherlia
·
Hundavel & Ras Jag ska inte skaffa hund. Nej, det ska jag alltså inte. Nix, näpp, nein. Inte alls. Men... Som förberedelse inför den dagen jag känner...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 619
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar