finns det?

S

sinner

min westernvän hävdar bestämt att jag kan rida western på min 19åriga ardenner...

jag tvivlar ju på det... men funderar vidare, finns det egetligen någon ras som INTE lämpar sig att rida western på?

å nu menar jag ju inte slänga på en westernsadel, cowboyhatt och ropa woohaa nån gång ibland, utan på "riktigt" allså... med spinn och allt vad det nu heter...:crazy:

Sv: finns det?

Det är klart att du kan....rasen spelar mindre roll
Det som kan vara mindre fördelaktigt är att den kanske inte passar till alla grenar och problem att hitta sadel.
Men det är bara att prova ;)

jo sadelproblem har jag ju redan, och om man betänker att man tydligen inte får tävla i bomlös, så blir det nog aldrig nån tävlig för mej och mina grabbar.... om jag inte vinner på lotto då, då ska jag köpa mig en egen sadelmakare att ha i stallet jämt:D

Man kan ansöka om dispens att få rida i bomlös från WRAS, och i E-klass är sadeln valfri!

Men i E-klass får du inte vara medlem i en Wrasansluten westernklubb om du ska tävla det är en "prova på klass" för de som är nyfikna på westerngrenar och som funderar på att börja med western/;)

min westernvän hävdar bestämt att jag kan rida western på min 19åriga ardenner...

jag tvivlar ju på det... men funderar vidare, finns det egetligen någon ras som INTE lämpar sig att rida western på?

å nu menar jag ju inte slänga på en westernsadel, cowboyhatt och ropa woohaa nån gång ibland, utan på "riktigt" allså... med spinn och allt vad det nu heter...:crazy:

Klart att du kan men med olika resultat Trail är ju en gren som passar många med tyngre hästar:).plesure också sen kanske inte barrelrace är det smartaste draget om man vill vinna:angel:,
Och sen lyssna inte på Bill när han får tag i den här tråden :devil:

:rofl: Precis vad jag tänkte också. Det är väl nog att han "Bruntar" alla oss som har flingor här på westernforumet.

Men i E-klass får du inte vara medlem i en Wrasansluten westernklubb om du ska tävla det är en "prova på klass" för de som är nyfikna på westerngrenar och som funderar på att börja med western/;)

ja men då får man väl skita i att vara medlem :angel: man kan ju ändå vara med på deras träningar osv... har man bara en bomlös och inte satsar på att "tävlingsrida på riktigt" så är ju E-klass ett alternativ. vill man ändå betala till en klubb kan man ju "skänka" pengar dit.

inte barrelrace.... ni har aldrig träffat min goliat hör jag:D

jag är ju då ingen tävlingsmänniska, så att tävla låter som nåt lååångt borta... kanske när min lille pojk har blivit stor..(fölet)

bill har jag konstaterat kommer ta sig en titt här inne... men min klump heter ju inte brunte, utan goliat:D:D

"E-Tävling
ProvaPå-tävling. Samma regler som för D-klass. ProvaPå klass är ämnad för de ekipage som vill prova att tävla westernridning och ej är medlemmar i en till WRAS ansluten klubb. I denna klass bör arrangören se till att mönster är så utformade att så många som möjligt rider godkänd ritt. Licenser är inget krav. "
Det står inte att du inte FÅR vara medlem endast att det inte krävs.

"E-Tävling
ProvaPå-tävling. Samma regler som för D-klass. ProvaPå klass är ämnad för de ekipage som vill prova att tävla westernridning och ej är medlemmar i en till WRAS ansluten klubb. I denna klass bör arrangören se till att mönster är så utformade att så många som möjligt rider godkänd ritt. Licenser är inget krav. "
Det står inte att du inte FÅR vara medlem endast att det inte krävs.

"Ja det här har dom lyckats strula till ordentligt i regelboken, vi får många frågor om det.
Men det är så här...
E-klass får du inte rida om du är medlem i en klubb utan den är till för helt nya ryttare som vill testa hur det är.
I en D-klass däremot så måste du vara medlem i en klubb för att få rida."

Min fd hävdade bestämt att westernsadel inte var bra när hästen gjorde jättebockar.
Efter en vecka slutade han prata i falsett:rofl:

Låt dej inte nedslås av att du har en ardenner, eller vad andra här på forumet kan ha för åsikter av stora kallblod som ridhästar, utan släng du på en westernsadel, ropa woohaaaa och sätt igång att träna upp din häst i westernridningens alla konster. Skaffa dej en målbild att träna mot, du kanske har den första ardennern i världshistorien som drar av en spin på High Chapparrall till sommaren eller kanske t o m skulle den göra succe i roping eller cutting.

nä, goliat är ardenner rakt igenom... även om jag inte har stam tyvärr....

på låtsas finns det väl många som rider western.... för många handlar det ju om utrustningen, det ser häftigt ut mm...

westernsadel på fjording som rusar och hoppar utan koll var inte heller någon höjdare....lovar..(aj)

Liknande trådar

Western Hej ! Håller på att försöka lära mig mer om western, men då jag bor i norrland så finns de ingen westernbutik på så där 50-60 mil...
2
Svar
37
· Visningar
6 745
Senast: IngaLena
·
Western Jag har ju en liten westernsadel som jag lånat av min mor som ligger på min lilla b-ponny. Jag har efter upplysningar här fattat att det...
Svar
11
· Visningar
3 091
Senast: 4BarsRR
·
Western Är det verkligen så? Lägger man en westernsadel på en häst (hopphäst/dressyrhäst/ardenner/appaloosa/vadsomhelst) så blir det automatiskt...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
6 347
Senast: Paxinarion
·
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 495
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025