Finns det någon som har problem med grannar bara för man har hund och katt

L

lillemor_wolfer

Jag har bott på tre ställen där folk bara klagar på att man har katt och hund.Vad skall man göra?Finns det någon som kan ge mig tips?

Sv: Finns det någon som har problem med grannar bara för man har hund och katt

Jag har bott på tre ställen där folk bara klagar på att man har katt och hund.Vad skall man göra?Finns det någon som kan ge mig tips?
Snälla hjälp mig

Vart bor du? I bostadsområde? Isåfall får katterna faktiskt inte vara lösa ute, och då kan jag förstå att grannarna gnäller.. Gå med dem i koppel isåfall:)

När skäller hunden? Varför?

Känner åxå att mina grannar inte direkt uppskattar mej. En har vart inne och klagat på att min ena hund skäller ibland på kvällarna.
Sen att hon har dagbarn som skriker på mörnarna är ju tydligen en annan sak. Katterna har dom ingen anledning till att tycka illa om då jag har dom inne på min veranda. Men de är att snea blickar för det åxå då min bengal pratar rätt mycket.
Man kommer nog aldrig hitta nått ställe där man kan komma överens med alla sina grannar. De är bara att ignorera. Eller försöka att dämpa det lite.
Men vill dom ha bråk så är de ju bara att dra upp allt man stör sej på hos dom. skrikande barn, vattnar för mycket högljuda fester mm mm:devil:

Jag har grannens ungar som kommer in till min gård och står å slår på hundarnas hage (som ligger lååångt in på min tomtgräns) Tro :devil: de att hundarna skäller då. dom vaktar ju gården.
Är mest rädd för att mina hundar skulle nypa till, för då skulle ju säkert jag åka dit på de. Även om dom gör intrång på min gård. Men inte :devil: är ja å klagar på dom för de.

WHAT!!! klagar du inte?! jag skulle slagit ihjäl ungarna :devil:
eller nej, det skulle jag iofs inte. Men jag skulle tagit ett rejält snack med föräldrarna och sen hade jag satt upp elstaket runt min tomt och hoppats att ungarna gick emot :devil::devil:

Där sa du nått bra =) elstängsel. Att ja inte tänkt på det =)
Eller så bygger ja upp en stor mur runt gården så ja slipper se alla. å så skriver ja varning för King kong:devil:

Fattar inte hur dagens barn är uppfostrade. Ja sulle aldrig ha vågat gå fram till en hund ja inte känner när ja va liten.

Vart bor du? I bostadsområde? Isåfall får katterna faktiskt inte vara lösa ute, och då kan jag förstå att grannarna gnäller.. Gå med dem i koppel isåfall:)

Är det sant??? :eek:
Här springer alla katter lösa överallt och skiter.

vi har el-stängsel :p helt suveränt då man vill hålla klåfingriga idiot-ungar borta *elak skratt*

Det råder koppeltvång på hundar och katter. Iallafall här i Växjö. För ett par år sedan satte kommunen ut kattfällor för att fånga in de katter som sprang lösa. De katter som inte hämtades ut via polisen avlivades.

Avskyr katterna häromkring, de skiter i sandlådorna (trevligt för alla ungar), är i rabatterna och härjar och varje natt runt tretiden väcks man av kattslagsmål:crazy:

En gång var det tom en katt som hade varit och skitit och pissat på våra utemöbler (dynorna):crazy:

När skäller hunden? Varför?

Får katter inte vara ute i bostadsområde? Uj. Här är det katter på besök titt som tätt. :)

Jag bor i lägenhet med både hund och katt och det går fin fint. Men hunden skäller i stort sett aldrig och katten är en innekatt så han springer ju inte och skiter i rabatterna. Även om jag själv har både hund och katt så skulle jag bli vansinnig om mina grannar hade hundar som skällde i tid och otid eller katter som sket i landen och pinkade på utemöblerna. Det är väl ok om hundar skäller till ibland men konstant bjäbbande får mig att gå i taket.
Sen måste man ju vara extra noga i tvättstugan så man inte lämnar en massa hår efter sig för sånt irriterar sig ju folk på.
Har man djur i lägenhet så får man ju se till att skapa så få irritationsmoment som möjligt. Bara för att man själv älskar sitt djur innebär ju inte det att grannarna gör det...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 800
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 125
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 635
Senast: Rugge
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 552
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar