AbsolutEnsam
Trådstartare
Tack för ditt svar! Det låter väldigtbra tycker jag. Problemet är väl att jag har lite social ångest i gemensamma sammanhang, fast åt andra sidan behöver jag träna på sånt. Har kollat runt lite på min kommuns hemsida och det finns flera boenden inom socialpsykiatri. Så det är ju bra! Men det får bli i framtiden när föräldårarna inte orkar med mig, just nu funkar det bra hemma hos dom. Jag är mest rädd fö de personer som bor på boenden, om dom är aggressiva oev. Men det kanske bara en tankevurpa.Jag tycker att ett stödboende låter som en bra ide för dig. Hos oss finns det boenden där det är som ett vanligt lägenhets hus där de boende har sin egen lägenhet och sedan är det en lägenhet som är omgjord till gemensam yta med personal. Personalen finns dygnet runt och de lagar mat gemensamt för de som vill det och de har även aktiviteter ihop. Här är det lite blandat med personer med npf, intellektuella funktionsnedsättningar och även vanliga psykiska sjukdomar som gör att man inte kan bo själv, permanent eller tillfälligt.