Finadyn intravenöst till föl

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror det finns en knapp där du kan göra så att du bara ser mina inlägg. Om du tar dig den tiden att läsa mina inlägg lika mycket som du lägger på att bara tjafsa eller hittar på saker så hade du sett vad jag efterfrågar. Men jag kan ta det igen. jag eftersöker andras erfarenhet av finadyne på föl under 30 dagar. Ja du har svarat om en erfarenhet men får man inte efterfråga svar från andra än dig och andra som har erfarenhet?

Vad har sidospåren om felbehandling, biverkningar och att hästar kan dö med det att göra?

Och ang ditt utbrott på att du fått svar av även veterinärer i tråden. Det är veterinärer som allra bäst kan svara på din fråga när och varför finadyne sätts in på små föl. Dvs jag trodde du skulle vara tacksam av att du i tråden även fått expertsvar.

De kanske har en tydligare frågeformulering, härrör en medicin som är vanligare att ge eller har en trådstartare som inte läxar upp folk som i hens ögon svarar "fel". Det kan vara därför trådarna får olika gensvar.

Jag hade fortfarande ringt olika veterinärer och ställt frågan. De vet du ju iaf har en utbildning att luta sig mot. Du har ingen aning om vilka kompetenser som svarat dig i tråden, eller som kommer svara framöver...
självklart! men trodde det fanns uppfödare här. La det kanske under fel det kanske skulle varit under avel så hade det nått bättre. Om du bara visste vad mycket uppfödare hjälper varandra med erfarenheter. Inget utesluter väl fortfarande det andra! Men jag kanske skulle lagt inlägget under avel. bara för att jag nu ställt frågan på fel sätt ger det väl inte folk att hitta på egna antaganden om någon eller?

självklart! men trodde det fanns uppfödare här. La det kanske under fel det kanske skulle varit under avel så hade det nått bättre. Om du bara visste vad mycket uppfödare hjälper varandra med erfarenheter. Inget utesluter väl fortfarande det andra! Men jag kanske skulle lagt inlägget under avel. bara för att jag nu ställt frågan på fel sätt ger det väl inte folk att hitta på egna antaganden om någon eller?
Tack vi har en mindre avelsverksamhet själva så jag vet precis vilket utbyte man kan ha av andra. Men din fråga är ställd som att det är garanterad felbehandling att ge unga föl nsaid vilket det ju inte automatiskt alltid måste vara. Lycka till med fölungen och hoppas du till slut får de svar du önskar.

Vad har sidospåren om felbehandling, biverkningar och att hästar kan dö med det att göra?

Och ang ditt utbrott på att du fått svar av även veterinärer i tråden. Det är veterinärer som allra bäst kan svara på din fråga när och varför finadyne sätts in på små föl. Dvs jag trodde du skulle vara tacksam av att du i tråden även fått expertsvar.
Det var ju DU som först tog upp det i inlägg 18?? Varför kastar du det då på Mig? Du tog upp det och jag svarade då på det.

Ok men om den veterinären kastade ut antaganden så var det därför jag i så fall bemötte inlägget på samma sätt. Annars har jag verkligen inte bemött otrevligt, att ställa följdfrågor är inte att vara otrevlig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
578
Senast: tara
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
941
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
714
Senast: malumbub
·
Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
932

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar