Sv: Fina 4-gångshingstar för betäckning
Kan bara hålla med, lynnet är enormt viktigt. Vem orkar dagligen träna eller hantera en hingst som inte fungerar 100% rent lynnesmässigt. Det blir ganska så slitsamt det. Idag ser man ju också ofta hingstar på tävlingsbanan som tävlas av barn och ungdomar. Då måste de ju helt enkelt fungera
Jonas, jag äger förövrigt Glampis mamma och flera syskon/syskon barn, så har du några funderingar så är du välkommen att höra av dig
Du nämnde Ími från Lindeberg, har sett honom live några gånger och han är en riktig gummiboll, mjuk i kroppen, väldigt elastisk och med stora rörelser. Riktigt charmtroll dessutom
Någon nämnde Gneisti från Lermansbo, han kan också nedärva lite roliga färger då han är isabellblack. Goda vänner till mig har fått vitblack (mamma svart sto
, bara gett brun och svart innan) och isabell (mamma brun), de verkar dessutom ha trevliga rörelser.
Har bara sett honom i hagen men han såg fin ut rent exteriört med bra resning och det verkar de två avkommorna jag nämnde ovan ha fått från honom. Toti och Frida äger ju en Taktur avkomma u. Olga från Skáneyland. den godkända fyrgångshingsten Orion från Stav som också ska vara mycket lovande. Kan ju vara ett spännande alternativ kanske?
Sen var det väl någon som nämnde Östra Gredas Aragon, samma ägare äger ju också Sibelius von Eichenhof. Verkar vara en cool kille utanför och på banan de gånger jag sett honom. Syns ju onekligen i mängden! De föl jag sett efter honom har varit resliga och visat trevliga gångarter, minns särskilt ett litet stoföl som verkade kunna tölta i precis alla tempon. Hon var jätte söt och det var härligt att se häftiga tempoväxlingar i balans och takt redan i den åldern
Vilka finns det mer...
Kulur från Brösarpsgården (e. Hraunar u. Nattfaradis från Wreta)
Argeisli från Hästabet (e. Askur f. Håkansgården)
Arnar frá Vatnsleysu (helbror med Glampi)
Berserkur fra Stykkishólm
Gneisti från Hvidagården (e. Randver)
Blær från Stenholmen
Dynjandi frá Hákoti (e. Dynur frá Hvammi u.Ásdís frá Lækjarbotnum)
Freyðir från Jex
Goði frá Auðsholtshjáleigu
Oskasteinn frá Oddhóli
Grásteinn frá Grafarkoti (e. Oskasteinn)
Gumi frá Dallandi (e. Aron frá Strandarhöfði)
Heimir fra Vatnsleysu (e. Glampi)
Hyreygur från Smärslid
Seth fra Nøddegården (e. Tyr)
Gloi fra Nøddegården (e. Tyr)
Svartur vom Hochwald (e. Tyr)
Sveiði från Skeppargården (e. Tyr)
Thór från Järsta (e. Tyr)
Valíant från Solbacka (e. Garri frá Reykjavík u. Svala från Solbacka)
Veigar fra Vakurstöðum (e. Orri)
Nu kommer jag inte på fler
Bara att välja efter tycke och smak