***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

det är helt okej att du inte vill lägga upp den!

Jag kan bara instämma med kören, du har gjort ett otroligt jobb! du ska verkligen inte behöva skämmas och be om ursäkt i förväg, var stolt över dig och din häst! Ta åt dig av allt beröm, det är förtjänat. Det är inte alla som kan visa upp ett såhär fint resultat ens med en talangfull häst (om du fattar vad jag menar). Respekt! = )

Oj tack.. :p kan inte riktigt smälta alla fina ord ni överöser mig! Hade inte riktigt väntat det. Men det är sjukt skoj, det känns så otroligt underbart. :bump:

Jag läser denna tråden för första gången (i och för sig bara sista typ 10 sidorna) och slås av att folk är så positiva och konstruktiva mot varandra. Härligt att läsa :-)

Jag slås också av vad duktiga alla ryttare och hästar är. Önskar att jag och min gamla skrutt skulle vara lika fina som er andra...

Men, den här tråden gav mig massor av träningsinspiration, nu ska bara snön bort så vi kan ta oss till ridhuset. Sen...

Jättefin!!

Blir lika glad varje gång jag ser hur bra han fått det hos dig och vilken skillnad det är mot förr :-)

/Lavinia

En enorm eloge till dig för din ödmjukhet, vilja och den fantastiska utveckling du gjort med din häst! Det är helt omöjligt att föreställa sig hur galet det var tidigare, att det ens går att få samma häst att se så mjuk och gymnastiserad ut! Vilken tränare du hittat, det måste vara en perfect-match! Keep up the good work!

Senast ändrad:

Jättefin!!

Blir lika glad varje gång jag ser hur bra han fått det hos dig och vilken skillnad det är mot förr :-)

/Lavinia

Tack igen, vad oerhört kul att du tycker det! Det är ju så kul å få feedback från någon som känner hästen lite sedan innan. Det är lite småroligt faktiskt att kolla på filmer från förr hos tidigare ägare, och även filmerna från i början hos mig. :p Då var han sjukt tråkig och nu börjar han mer och mer bli min drömhäst. :love:

En enorm eloge till dig för din ödmjukhet, vilja och den fantastiska utveckling du gjort med din häst! Det är helt omöjligt att föreställa sig hur galet det var tidigare, att det ens går att få samma häst att se så mjuk och gymnastiserad ut! Vilken tränare du hittat, det måste vara en perfect-match! Keep up the good work!

Åh tack! Haha jag kan faktiskt inte heller föreställa mig det. Inte nu när jag fått känna på hur det verkligen ska kännas. Min tränare släpper jag inte för nåt i världen. Hon är verkligen the one för oss. Jag blir fortfarande lika rörd för varje inlägg jag läser från er. Har så svårt att smälta det men det betyder så oerhört mycket för mig. Blir så himla stolt över min krigare ute i stallet. Fula ankungen min håller på bli en svan :love:

Tog några snabba bilder med mobilen, fick inte alls med hennes uttryck på bilderna. Hon är mycket sötare i verkligheten! Haha

DSC_0196_zps1e261c22.jpg

DSC_0197_zpsc189a070.jpg

Wow, vad roligt att se att det har gått så mkt framåt för er :bump: Det ser jättetrevligt ut!

Åh! Så söööt! :love: Konstigt att jag tycker det?! ;)
Lika som bär ju! Hur hög är hon? :)

Åååhh, klickar upp filmen och ser att det är "min" gamla ridklubb! Nu fick jag nästan lite hemlängtan ;)

kl*
Liten film från förra helgen på hästen, tyvärr är hon inte min men jag har lånat med mig henne för att kunna använda boxplatsen jag får genom jobbet.

Lite jobb, styrka och massa finlir kvar innan 6-årsprogrammet sitter helt men jag är så glad just nu för att bytespolleten har trillat ned:bump:

Vad tycker ni? :)

https://www.youtube.com/watch?v=MAz-scV8X90

Mycket trevlig häst och bra ridning, ser ut som hästen arbetar igenom sin kropp.
Lite konstruktiv kritik bara, du får ta åt dig eller strunta i det.

Du har en fin grundsits, inverkan men man ser tydligt att dina underskänklar, sporrar andvänds hela tiden.
Du kommer få en bättre, du är redan bra men desto bättre kommunikation och få hästen mer framför skänkel till handen om du kan vara stilla.
Dessutom får du högre poäng på tävling om du är stilla i underskänkeln, krama om, hjälper att vara stilla och andvänd bara när det behövs.

Tack! Självklart lyssnar jag på tips, det är därför jag lägger ut filmen :)

Är helt med på vad du menar, ska tänka ännu mer på det!

Waco: Oj, Tack! :o Har haft turen att få jobb på stall där jag fått rida mycket och fått mycket bra hjälp, både i Skåne och här i Danmark :)

Jag tycker att du rider väldigt trevligt och hästen gillar jag jättemycket! Ett tips om du vill ha en stabilare skänkel är att fästa stigbygeln med en sporrem i sadelgjorden under en period. Växla med att rida helt utan stigbyglar. Enkla knep som du kanske redan känner till.:)

Det var ett tips som jag tänker ta till mig, har en förmåga att alltid dra skänkeln för långt bak.

*KL

Liten film på mig och Ninya :love:

https://www.youtube.com/watch?v=XhdsXPOQOdw

Från ett väldigt härligt pass förra helgen. Massor som inte är bra såklart, men passet var bra för att vara oss och hade en himla trevlig känsla stor del av passet! Speciellt härligt att galoppen kändes bra då med, till och från är hon spänd i höger galopp senaste tiden.

Bjuder på någon horribel galoppavsaktning med, absolut inte vår starka sida (om vi nu har någon sådan alls :rofl: ), men de måste ju göras ändå ;) Och för bara ett par år sedan tog det upp till en långsida att ens få trav i ett normalt tempo efter galopp, så det är ju bättre nu iaf :angel:

*kl*

Känner att jag behöver detta, konstruktiv kritik!

Har mycket att jobba med, men känner samtidigt att vi äntligen är på gång efter mkt stök, operationer, studier/jobb med utlåning av häst mm.
Har äntligen hittat en tränare som passar oss bra!

Vi är ett hobbyekipage som siktar på ett bli ett dressyrekipage en vacker dag :).

Över lag så vet jag att vi behöver slappna av och att tempot och energin är lite sisådär.

Vi testar oss på öppna för första gången, något som jag aldrig lärde mig för sådär jättelänge sedan på ridskolan. Men hästen är duktig då jag haft honom sedan han var 3,5, och jag har knappast lärt honom.

Och som nämnts i tidigare filmer här i tråden, så tillhör mina skänklar lite av den värsta sorten. Har precis lärt mig, eller håller väl på, att sitta ner i traven. Men skänklarna har jag ingen kontroll på. Intalar mig själv att det är svårt för hästen är så liten och mina skänklar inte får stöd, men det är väl mest för att jag ska ha något att skylla på eftersom jag aldrig lär mig :o.

Så massor av tips mottages VÄLDIGT tacksamt!

Och som sagt, jag är bara hobbyryttare som vill ha hjälp utan att bli totalt hackad på.

http://www.youtube.com/watch?v=ENciCAyN7cQ&feature=youtu.be

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: Fiorano
·
Fritid Så klart vi behöver en ny tråd för oss Virkning, Stickning, Nålbindning.
35 36 37
Svar
726
· Visningar
48 686
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 082
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är ny på denna sida, vet inte om den fortfarande används eller om jag är på rätt plats, ber om ursäkt för de! Jag måste lätta...
Svar
13
· Visningar
3 350
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama