***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Ni är jättefina!! Och det är ni också Gabbi_Ossi! Verkligen! :)
Du är den tappraste av alla Miedo, det blir också bättre och bättre! Bara att fortsätta så blir det kanon! :)

Du är jätte ambitiös och duktig. Du berömmer din häst :laugh:. Du har stel rygg och skulderblad. Men jag tror du måste börja med att rätta till mellandelen. Din sadel kanske inte passar dig så bra?. Prova att ta fram magen och tänk även upp med den. Testa det när du sitter på en stol. Då kommer även axlarna bak och ner lite. Tänk slappna av ofta i axlar och skuldror.

kl

Här kommer en till film från helgens träning! Har ju mest fastnat galoppjobb innan, men den här gången är det trav! Tränaren tog en pinne att hjälpa till och peta på baken med litegrann, först på volt och sedan övade vi lite mallantrav på långsidorna.

http://www.youtube.com/watch?v=p8_sBazdTpQ

Överladdad eller inte så ser han så himla trevligt genomarbetad ut! Men alltså sadelvalet:eek:, vadan detta:D??

Åh, vad fin han är!

Är så härligt att se svansen vaja så där avspänt.

Han står i ett galoppstall nu, så då har det blivit att han hamnat i galoppträning till viss del också. Jag fick prova att rida i en av deras träningssadlar, och han ÄLSKADE den! De är ju bomlösa med ett järn fram typ. Så jag köpte en egen i modell wide ;) Just nu har vi ingen dressyrsadel, för den vi hade är såld på grund av att den inte passade och jag har inte riktigt hittat vad vi vill ha. Så vi växlar mellan galoppsadeln som han bara älskar och hoppsadeln som han trivs bra med, men det är stor skillnad när det blir "bomlöst", så det är förklaringen :)

MonteRose: Tack :laugh:

Aha:). Har suttit i en sån sadel en enda gång. Jag höll på att ramla av. I skritt. Iofs med korta läder:p.

Det kan det säkert! Emellanåt glimtar han till tycker jag! Hur gammal?

kl

Ny film på Bruce, känns som att det är samma innehåll i alla min träningsfilmer, men ja, det är detta vi jobbar med fortfarande :angel:

Övergångar mellan trav och galopp, och speciellt högerfattningar. Även lite öppnatänk i galoppen och lite skänkelvikning. Bonus på litet bockryck :D

http://www.youtube.com/watch?v=-e6OgXA-Roc

Wow! Jag red min hoppehäst i galoppsadel under nästan ett års tid för flera år sedan pga att hon växte ur sadel efter sadel. Jag jobbade då ute på Täby så att ta till galoppsadeln låg nära. Hoppningen gick bra, däremot blev dressyrarbetet rätt lidande under tiden. Red en träning för TB, som inte tyckte det var ngn ide att vi kom tillbaka förens vi hade en riktig sadel.
Jag hamnade i en vedervärdig stolsits, inte alls lika bra som du hamnade i sadeln.

Kl

Red barbacka igår och hon var så sjukt fin att jag var tvungen att sätta upp kameran på slutet. Har klippt bort när vi inte är i bild för att det ska bli lite mindre långtråkigt så hästarna i bakgrunden hoppar runt lite. ;)

http://youtu.be/Zz8QOAc9ovg

Vad bra det går för dig nu! Så kul!! Det märks verkligen att du trivs med den här hästen!!

Hur går det med Marlin?

Ni är jättefina sassiball! Tänk om alla var så samarbetsvilliga som din häst!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: Fiorano
·
Fritid Så klart vi behöver en ny tråd för oss Virkning, Stickning, Nålbindning.
35 36 37
Svar
726
· Visningar
48 689
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 082
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är ny på denna sida, vet inte om den fortfarande används eller om jag är på rätt plats, ber om ursäkt för de! Jag måste lätta...
Svar
13
· Visningar
3 350
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama