***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

KL
Skoj att se alla filmer på fina ekipage. Igår var det premiär för min och 3-åringens första dressyrträning. Så roligt och hon skötte sig kanonbra. Känslan i slutet var fantastisk!!! Nu väntar några uteridningspass innan det är dags för en välförtjänt vintervila.

Trav

KL

Här kommer ett litet klipp från idag på min lilla fuxtant. Detta är tredje ridpasset efter över 1,5 år utan någon ridning alls då hon varit utlånad till avel. Det är vingligt och dant, men hon tycker det är kul att vara på gång igen. Jag sitter som en kratta och faller fram osv då hon är så känslig och snabb i reaktionerna att jag inte hinner med henne :o att hon går bakom en hel del är jag väl medveten om men det blir bättre med styrkan sen när hon är igång

http://youtu.be/15WWMRufagY

Senast ändrad av en moderator:

vilket trevligt sto du har! ffa traven av vad jag kan se

En häst helt i min smak :)

*kl*

Min dressyrponny som konverterat till galoppör har idag haft "slädträning" för första gången! Man får ju passa på när det finns lite snö att åka på! :idea:

http://www.youtube.com/watch?v=b0OshMljHi0&feature=youtu.be

Det är helt fantastiskt med såna här raser som faktiskt är avlade för både ridning och körning, det är precis som om det verkligen finns i dom så det blir så naturligt för dom när de väl får dra :bow:

Nästan så man ska ta fram tolkselen snart åt varmblodstravarna här hemma :d

SnigelEffekt;
Alltså din häst är ju bara helt underbar :love:
Finns det någonting man inte kan göra med honom :D

Retzina;
mooi;

Vilka fina hästar ni har och vad trevligt det ser ut på filmerna !

Hihi, ja, det är underbart, bortsett från att han var lite spänd på grund av ovanan vid ljudet, framförallt när pulkan åkte över stenar eller på barmark :angel: så kändes det verkligen att det är en häst som skulle "göra" sig framför en vagn! :idea: Bara plocka fram, tolka är ju bara det bästa som finns :bump::banana:

m85: Ja, han är verkligen underbar :love: Och nej, jag kan inte komma på något han inte ställer upp på! Han har väl vant sig, hans matte är lite tokig :angel::o

Knapplån.

Efter piaff-diskussionen i snacktråden bjuder jag här på lite korta sammanslagna klipp från när min tjej nosar på lite tramp. Det är inget storslaget då det fortfarande är väldigt färskt. Fokus är att behålla bjudning och att hon ska tycka det är kul. Ibland blir det dock riktigt bra som i den precis sista sekvensen på filmen.

http://www.youtube.com/watch?v=HpAIUiFWFKM

Tillägg; Youtube förvandlade visst filmen så att hon ser ut som en tax. ;)

Nejdå inte nån tax inte! Verkligen jättefin o det är ju SÅ HÄR man ska lära in tramp lugnt o stillsamt med en häst som verkligen försöker förstå och inte blir stressad.:bow:

+ Fiorano

Tack snälla vad glad jag blir! :o Ska dock inte ta åt mig allt beröm då det är en oerhört skicklig vän som håller i tömmarna, han jobbar verkligen superfint med hästarna. Vilket har varit av högsta vikt då Flisan är ganska känslig och lätt går över i spänning om det görs på fel sätt, så all cred till honom. :bow:

håller med de andra. Vad fin hon är :)

Så fint och skickligt gjort! En fröjd att se! Önskar att fler hästar fick lära sig att trampa på det här sättet :bow:

jag tycker det ser väldigt lovande ut! Jättefin häst :)

Håller med om hel rätt metod att introducera tramp

+ kryddan & mooi

Ja det känns verkligen som om vi har hittat rätt väg att gå, finns ju flera vägar till Rom men vi har inte så bråttom och på det här viset känns hon väldigt trygg. Går man närmare henne så blir det genast mer spänning och hon känner sig sannolikt lite trängd och pressad så vi låter henne sköta sig själv med lite längre tömmar och endast lite smackning som hjälp och det tycks ju fungera ganska bra. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: Fiorano
·
Fritid Så klart vi behöver en ny tråd för oss Virkning, Stickning, Nålbindning.
35 36 37
Svar
727
· Visningar
48 842
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 087
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är ny på denna sida, vet inte om den fortfarande används eller om jag är på rätt plats, ber om ursäkt för de! Jag måste lätta...
Svar
13
· Visningar
3 350
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppsittningspall?!
  • Skadade hästar och konvalescenter