***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Men Jisses vad duktiga ni har blivit!! Det ser ju riktigt riktigt bra ut och ni passar varandra som hand i handske :love: Ser så lätt och okomplicerat ut när du rider Danny.. precis som det ska vara!! Imponerande och verkligen roligt att se :)

Ni är ett jättefint par ni två! Danny är en häst som passar dig perfekt! FIN! :)

Men Jisses vad duktiga ni har blivit!! Det ser ju riktigt riktigt bra ut och ni passar varandra som hand i handske :love: Ser så lätt och okomplicerat ut när du rider Danny.. precis som det ska vara!! Imponerande och verkligen roligt att se :)

+ alla andra: TACK!!! :o:bow: Han är min ögonsten, nu börjar han snart bli vuxen min gängliga bebishäst :love:

Det är så fantastiskt roligt att få följa er från första stund! Älskar att du regelbundet lägger upp filmer på eran utveckling och man blir lika fylld av beundran varje gång över hur väl ni utvecklas. Man vet när man klickar på dina länkar att man kommer få sitta och njuta de minuter du ger oss! :bow::bow:

Jag satt och tittade på ditt klipp tidigare i morse och tänkte att jag är helt säker på att er kommer man se i stora sammanhang framöver. Och det är bara så jäkla roligt att fått följa er från början. Det känns som man får en liten relation till er. Ni kommer ha största hejjarklacken när ni börjar turnera land och rike!

Ser mycket trevligt ut! Alltid lika imponerad över hur mjukt du rider..

*KL*

Har tyvärr ingen ridfilm men vill gärna visa lite vinterbus i en något hal hage.
Den innehåller en styck brun pensionerad dressyrhäst, aningens stel och den blivande tävlingshästen, betydligt mer rörligt = studsboll :bump:
Börjar redan fundera på om jag ska låta någon annan ta hand om inridningen :angel:

http://youtu.be/AwilRdrEloA

Jag är verkligen impad av hur mycket du har utvecklats och hur bra du rider din fina häst!

KL

En lite snutt från dagens pass. Är så nöjd med min "lilla" dam. Med tanke på att vi började träna för dressyr i somras och att tanten på ryggen inte suttit i dressyrsadel på många herrans år så tycker jag vi gör det bra.
Finns fortfarande mycket som kan bli bättre, men vågar mig på att kasta ut filmen ändå.
http://youtu.be/IlBBYvKdoFc

Ni är jättefina, men ni ser samtidigt så stabila ut att jag hade önskat ännu mer! ;)
Sätt dubbelt så mycket galopp, nu ser det lite klämmigt ut och hästen ser inte riktigt framme ut för hjälperna. Våga lita på den och inverka när det behövs för att sedan slappna av och låta den gå själv.

Lydigt och prydligt ser det ju redan ut så nu är det dags att höja ribban. ;)

Det är just det jag menar. Jag har lätt för att nöja mig när det känns bekvämt.

Det är nog ett problem som vi allra flesta har, helst hade jag bara velat träna byten åt vänster just nu. :angel:

Ja det där ser ju hur bra ut som helst! :)
Men som Smulan skriver, nu kan du spänna bågen ännu mera! Lättare sagt än gjort men du har alla förutsättningar för att lyckas.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: Fiorano
·
Fritid Så klart vi behöver en ny tråd för oss Virkning, Stickning, Nålbindning.
35 36 37
Svar
727
· Visningar
48 850
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 087
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är ny på denna sida, vet inte om den fortfarande används eller om jag är på rätt plats, ber om ursäkt för de! Jag måste lätta...
Svar
13
· Visningar
3 350
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama