***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Hur tänker du då? Mera kraftfoder och upp med framdelen? Hur blir det då med ryggverkan, och hur får jag hästen att ha både bärkraft och påskjut från bakdelen? Nu låter det ju som om du propagerar för den sortens ridning du inte gillar...:o
Vart tog utbildningsskalan vägen`

Vad menar du? Klart man måste ha både påskjut och bärkraft, hur ska du annars ta dig framåt?

Hur tänker du då? Mera kraftfoder och upp med framdelen? Hur blir det då med ryggverkan, och hur får jag hästen att ha både bärkraft och påskjut från bakdelen? Nu låter det ju som om du propagerar för den sortens ridning du inte gillar...:o
Vart tog utbildningsskalan vägen`

Nu undrar jag hur du Linnda tänker? :confused: Både bär och skjutkraft ska finnas enligt utbildningsskalan?

Dessutom flyttade väl Kryddan riddiskussionerna till snacktråden?

Tack så mycket! :) Nej, det har varit väldigt svårt, jag har försökt att lista ut hur jag skulle kunna få det lite softare och med mer flow - utan att det blir så jobbigt för mig - men det gick sååådär bra. Sen var jag på en kurs i mental träning för en Grand Prix ryttare och hon lärde mig att tänka på ett annat sätt när jag red, alltså att reglera min egen energinivå, så nu går det mycket lättare :)

Jättefin, jag blir riktigt sugen på att tömköra när jag ser din film, det var alldeles för länge sedan nu..

Alltför länge sedan jag gjorde det också, dessutom gör jag mig nog bättre ovanpå hästen än bakom :o ingen vacker syn haha

Därför passar vi på när denna duktiga tjej kommer ut till oss att överlämna hästarna i hennes händer :D

aprilia tack! :)

Tack så mycket och tack detsamma! Din häst ser verkligen fin ut!! :) Duktig tjej som tömkör också! :)

Jag gillar verkligen Solette! En härlig modell, lätt och kvick :bump: Roligt att hon börjar komma igång nu. Jag och Sessan håller oss fortfarande uteslutande ute på vägarna men hon känns fantastiskt fin. Jag hade glömt bort hur mycket jag gillar att rida min fina häst :banana:,

Jag gillar verkligen Solette! En härlig modell, lätt och kvick :bump: Roligt att hon börjar komma igång nu. Jag och Sessan håller oss fortfarande uteslutande ute på vägarna men hon känns fantastiskt fin. Jag hade glömt bort hur mycket jag gillar att rida min fina häst :banana:,

Solette har en bra modell enligt mig men hon är inte så lätt i typen, en ganska maffig häst men när hon går så ser hon betydligt ädlare ut ;) kan vara hennes fina trav och långa ben som gör det.

Kul att du tycker om henne :)

Vad härligt att din känns så fin och också börjar komma igång, skulle vara kul att se film på henne!

*kl* eftersom Racet ska bli en riktig allroundhäst får han väll vara med på ett hörn här :)
Det är inte jag som rider, så kommentarer på ryttaren undanbedes. Hon är lång dock, så ni vet.
youtube.com/watch?v=6QGO8xM1Aik

För de som missat det är han född 08.

och häääääär kommer en film när jag rider! Dock inte på min Solette utan stallägarens lilla sto efter DS (vill inte skriva ut mer info om stoet offentligt).

Jag har haft ett uppehåll från träningsridning på ett par år men börjar äntligen komma igång igen, det är så kul!!

Jag har tappat mkt av balansen vilket syns på sitsen och höjer gärna mina händer men kommer nog tillbaka till vad det var förr eller senare :) förhoppningsvis bättre.

galopp
http://www.youtube.com/watch?v=OZhQgehJ7hg

trav
http://www.youtube.com/watch?v=0xUZkrRnlvg&feature=channel&list=UL

KL Vilka fina hästar ni har! Gillar Sack stoet på tömköningsfilmen :love:. En liten filmsnutt på min 3 åring kan jag bjuda på. Lite tjock om magen men så har hon gått på fri tillgång på ensilage fram till nu. Vi rider ut för det mesta men häromdagen red jag på ridbanan och fick med en som höll i filmkameran (lilla F 9 år). Så småningom ska hon bli min dressyrprinsessa :love:.
sto f-09 e. Bocelli - Bugatti Hilltop

Vi blir verkligen bortskämda med fina hästar på hemmaplan :)

Åh vad roligt att få träna! Jag är så himla ridsugen!
Ska vi inte skaffa en ridhäst C? ;)

KL Vilka fina hästar ni har! Gillar Sack stoet på tömköningsfilmen :love:

Tack!! stallägaren föder upp gångartshästar så ingen brist på dom här.

Men Sack stoet är i min ägo och kul att du gillar henne :)

Trevlig häst du har då! Bocelli lämnar verkligen fina avkommor.

ponte haha mer ridsugen är jag alltid men försöker ju minska ner antalet hästar.. unghästarna går visserligen inte att rida men kostar minst lika mkt per månad :grin:

Det var jättekul att träna ordentligt och vi fick D rak i galoppen!

kl
Första träningen för ny tränare. Det är inte förren de senaste veckorna vi har kommit till ridning ordentligt så det finns många brister. Jag rider som en kratta men ponnyn skötte sig ändå. Mest film i galopp men lite trav i slutet också.
http://youtu.be/I5YxxoSC_9Y

kl

Kastar mig in i denna tråden också, med skräckblandad förtjusning! Blev filmad på ett ridpass i måndags, väldigt nyttigt men lite jobbigt att se alla sina brister :angel: Hästen är en halvblodsvalack f.06 e.Saigon-Favorit som är lite efter i utbildningen och inte speciellt stabil i varken form eller energi. Jag är lite ringrostig eftersom jag bara ridit ordentligt det senaste halvåret, sedan jag började rida denna hästen. Innan dess hade jag mer eller mindre uppehåll på två år.

Problem jag redan känner till är att tyglarna är för långa och att jag drar upp knäna något förskräckligt. Alla problem med sitsen grundar sig förmodligen i mina stela höfter, detta är någonting jag jobbar på.

Konstruktiv kritik välkomnas, men var snälla och kom ihåg att det inte är min häst :)

Efter själva filmen råkade det komma med en hög med stillbilder, det var inte meningen men jag orkar inte ta bort dem :p

http://www.youtube.com/watch?v=lDivlkJENbg&feature=youtu.be

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: Fiorano
·
Fritid Så klart vi behöver en ny tråd för oss Virkning, Stickning, Nålbindning.
35 36 37
Svar
727
· Visningar
48 882
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 087
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är ny på denna sida, vet inte om den fortfarande används eller om jag är på rätt plats, ber om ursäkt för de! Jag måste lätta...
Svar
13
· Visningar
3 350
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama