***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

jamen suck, blir ju bara grön av avund....superfina är ni!!

Jättefina är ni!

Tjuvkikade på lilla bebishästpojken också, honom kan du skicka hit.:D

Så fin =) Han ser så himla positiv och ambitiös ut. Dock inte helt lätt att sitta på i traven eller?

Vad tråkigt att läsa era upplevelser, har själv aldrig sett den typen av ridning när det gäller "min" ras men det är antagligen för att jag ända sen jag bytte till islandshäst har hållt till på större ställen med träning- och tävlingsinriktning.
Har aldrig haft dom upplevelserna ni berättar här.
Riktigt tråkigt att höra. Hoppas ni säger åt dom när dom far omkring och förstör för andra!!

Jag håller med dig Michis. Alla islandsfolk jag har runt mig rider som du och jag ungefär!
MEN, jag har ju sett skräckexempel. Visserligen var den människan ett skräckexempel på ALL ridning och hästhantering :crazy:
Sedan tror jag också att det är väldigt stor skillnad på oss som satsar på att både tävla våra egna hästar på hög nivå, och att kunna ta emot andras hästar och hålla lektioner och få hållbara resultat- jämfört med de som bara hobbyrider och kanske inte heller har någon riktig ridutbildning i grunden.
Inget ont om skogsryttare, MEN, islandshästar kan vara förbaskat svårridna och om man inte är så duktig själv, och inte har de högsta ambitionerna, så kan det lätt bli så att ridningen haltar lite, att hästen får springa in i galoppen eller att man släpper tyglarna för att få trav, t.ex.
Det som är trist att höra är ju att många förstör för andra ryttare, i ridhus och på skogsvägar :mad:

Tyvärr har jag ingen bra film att bidra med, jag har bara töltfilmer från grusvägen och det ska jag inte förstöra tråden med :angel:
Men, så fort det slutar ösregna här i Skåne ska jag be maken att filma när vi dressyrar i paddocken, så får vi få lite mer marsvins-trav och klimakteriemoppe-galopp :D Kan bli kul, eftersom Snorri blivit mer osäker i galopptakten sedan tölten lossnade. Höger är ren och fin men vänster kämpar vi med fyrtakt fortfarande. Vi avhjälper det dock INTE genom att gasa järnet längs fyrkantsspåret ;)

*KL

http://www.youtube.com/watch?v=nZeuBcz60Us&feature=youtu.be

Gårdagens pass med Ninya :) Till en början seg men kändes riktigt elektrisk efter ett tag. Var riktigt roligt att rida! Traven kändes riktigt bra faktiskt, har aldrig fått så bra reaktioner både framåt och bakåt tror jag (framåt brukar ju gå bra, men denna gång gick det även att ta tillbaka henne rätt bra de flesta gånger). Helt enkelt nöjd med traven för att vara oss. Galoppen däremot kändes lite trög/stel både i fattningarna och under själva galoppen, men det blev åtminstone bättre mot slutet.

Har insett hur otroligt snett min rygg/axlar hamnar när jag rider på volter åt höger. Jag har sned ryggrad (och därav är min vänstra axel alltid lägre än min högra), men i ena varvet blir det ju mycket värre än det brukar vara :crazy: Ytterligare en grej jag ska försöka rätta till på något sätt... Svårt dock eftersom jag inte känner av det ett dugg när jag rider. Försökte verkligen tänka på det när jag kom ihåg och tycker mig se att ibland sitter jag ganska rakt även åt höger, så omöjligt ska det väl inte vara.

*raderat* Filmlänk funkar ej.

Senast ändrad:

*KL* Longerade Deimion en sväng igår och jag tycker att han har blivit betydligt rörligare och luftigare i traven nu jämfört med tidigare. :) Gillar verkligen att han är så aktiv och rörlig baktill :love:
Och håller svansen höögt gör han också, även när han är avspänd. Det gör han även vid ridning, synd att svansen jämt ser ut att vara så otroligt kort...

http://www.youtube.com/watch?v=PJBsnX2IySU

kan inte förstå varför man inte får lov att ha extensions i svansen!?:angel:

Min ena tvååring kapade jag svansen på pga sårskada och hon ser fortfarande ut som en ardenner.:p

Haha, ellerhur ;) Den sorgliga sanningen är att han har svansen fem cm från marken när han står i stallgången, men så fort han skrittar så slutar den vid hasen, hahah. I stallgången är den enda platsen där han håller svansen normalt... ;)

Oh, det låter inte kul... Själv klagar jag på att han har svansroten klippt ;) Den håller på att sparas ut, så då får han lite tjockare svans allafall :)

Fast så spänd är han inte. Visst, han showar lite, men tittar du på en gammal ridfilm (fjärde gången jag rider honom) så ser du att han håller svansen högt även där och går med mycket schwung i steget. http://www.youtube.com/watch?v=6UyTRqbXjPU&feature=related Vid 1:50 syns svansen rätt tydligt och där går han mycket avspänt.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: Fiorano
·
Fritid Så klart vi behöver en ny tråd för oss Virkning, Stickning, Nålbindning.
35 36 37
Svar
726
· Visningar
48 709
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 084
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är ny på denna sida, vet inte om den fortfarande används eller om jag är på rätt plats, ber om ursäkt för de! Jag måste lätta...
Svar
13
· Visningar
3 350
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama